Най-честите измами през новия летен сезон са свързани с нелоялни търговски практики. Много от търговците използват интернет да рекламират търговски обект като хотел 2 звезди, а всъщност се оказва, че става въпрос за къща за гости. Това предупреди председателят на Комисията за защита на потребителите Иван Френкев в ефира на „Събуди се” по NOVA.

„По този начин потребителят е заблуден и когато пристигне на мястото и установи, че е излъган, вече подава сигнал към нас. Препоръчваме още преди да отидете в конкретния хотел да съберете възможно най-много информация за обекта. На сайта на Министерството на туризма има информация какво да очаквате от всяка от категория хотел”, поясни Френкев.

От началото на година по Закона за туризма са направени 1647 проверки и са издадени 103 акта за установени нарушения. КЗП има и гореща линия за потребители. Телефоните са обявени на сайта на комисията.

„В случай, че вече е направено плащане, изисквайте документ, за да може да направите рекламация, ако е необходимо”, поясни председателят на комисията.
По думите му тази година все още не са получени сигнали за дублирани резервации и липса на хигиена в обекти по морето.

Предупредиха за опасна бебешка гризалка, продавана в Amazon

Към днешна дата са направени 83 проверки в хотели и заведения за наличие на фалшив алкохол.

„В нашата програма за лято 2022 най-приоритетни са обектите, в които е имало нарушения предишни години”, заключи председателят на КЗП.

Повече гледайте във видеото.

 
NOVA