Няма оплаквания от европейци, ползвали медицински услуги в курортите
Няма оплаквания от европейци, ползвали медицински услуги в курортите / netinfo

До този момент няма нито един сигнал от гражданин на Европейския съюз, който е ползвал медицински услуги в България за нередности в изнесените спешни филиали на отделенията за спешна и неотложна медицинска помощ. Тези филиали са на територията на областите Варна, Бургас и Добрич. Това стана ясно при проверка на министъра на здравеопазването Радослав Гайдарски и заместникът му д-р Матей Матеев в два от изнесените филиали на варненската болница “Св. Марина”, които се намират в кк “Златни пясъци”.

Преди проверката министър Гайдарски бе на работна среща с ръководителите на спешните звена в трите области, дискутирайки проблемите в медицинското обслужване на курортните комплекси по Черноморието през активния летен сезон и оказването на медицинска помощ по необходимост на гражданите на Европейския съюз.

Туроператорите и хотелиерите не са заинтересовани да разгласят къде се намират спешните портали за медицинска помощ, в които туристите от европейските страни могат да бъдат обслужени безплатно. Това заяви във Варна министърът на здравеопазването Радослав Гайдарски след работната среща по проблемите на спешната помощ и медицинското обслужване в курортите. Европейските граждани имат два варианта: те могат да получат спешна медицинска помощ в здравните портали, където да бъдат обслужени по пакета “медицина по необходимост” или по застрахователните си полици. Безплатните прегледи обхващат случаите, при които пациентите се нуждаят от спешна медицинска помощ и евентуалното им хоспитализиране в български здравни заведения, но не включва лечение на хронични болести и операции.

При направената проверка стана ясно, че наистина в хотелите на „Златните пясъци”, където има филиали, те не са обозначени, за да се виждат от далече. Работи се по въпроса и дори се мисли, как да се обозначат филиалите с указателни табели из целия курорт. Д-р Матей Матеев направи по една забележка и в двата проверени центъра.

Досега в изнесените центрове във Варненско са потърсили помощ едва 19 граждани на Евросъюза, докато в изнесените филиали в Добричко броят е около 780 души. Според министъра това се дължи основно на факта, че изнесените звена в Каварна, Балчик и Албена се намират в болничните заведения в градовете и всеки ги знае. В „Златните пясъци” положението е по-различно, тъй като филиалите се намират в хотели и туристите не са достатъчно информирани. Водени са разговори частните практики на територията на Варненска област да спазват основните правила и да дадат качествен медицински продукт, каза още проф. Гайдарски. Той посочи, че при евентуални несполуки на медицинското обслужване, това ще удари по имиджа на страната и може дори да провали туристическия сезон. Здравеопазването е една от областите, които е най-малко критикувана.

В Европа нашето здравеопазване е на много престижно равнище, имаме добре организирано медицинско обслужване, въпреки разликата в заплащането, която е до 10 пъти по-ниска у нас, допълни здравният министър.