Младежите на НДСВ искат денонощен транспорт в София
Младежите на НДСВ искат денонощен транспорт в София / Sofia Photo Agency

Въвеждане на денонощен транспорт в София поискаха от Либералната младежка асамблея към НДСВ. Според инициаторите би могло да има обществен превоз в столицата на всеки час в периода от полунощ до 6 часа сутринта. Предложението ще бъде внесено за обсъждане в Столичния общински съвет, но срещу него вече се изказаха скептично директорът на компанията за градски транспорт и някои общински съветници.

Инициаторите за денонощен градски транспорт подчертаха, че 10 000 граждани са ги подкрепили в интернет подписка, разкрита по предложението. От младежката организация на НДСВ допълниха, че обществен превоз през нощта има в много европейски градове. Предложението беше дискутирано на специално организирана кръгла маса. Според жълтия общински съветник Владимир Каролев не е лошо да се експериментира по идеята. По думите му нощен транспорт не би излязъл скъпа инвестиция, но само ако се въведе по обособени два или три маршрута - например от Студентски град до центъра, от Люлин до центъра и още по един, по преценка на пътникопоток и ползване.

Директорът на Столичната компания за градски транспорт Николай Костов каза, че на този етап е неприложимо да има автобуси, тролеи и трамваи и през нощта. Той подчерта, че и сега транспортът има недостиг на 200 автобусни шофьори и около 120 тролейбусни водачи и ватмани. Освен това в периода между 2002 година и 2004 година вече бил правен експеримент с нощен превоз по т.нар. студентски автобусни линии 94 и 280, но се оказало, че е нерентабилно, защото не се ползвал достатъчно, а тези, които ползвали все пак услугата били "много почерпени млади хора", които не си и плащали билет.

Председателят на транспортната общинска комисия и съветник от ГЕРБ Радослав Тошев също се изказа скептично за подобен род транспорт, но допусна в бъдеще да има експеримент по някой определен маршрут с микробуси. Тошев изрази и категоричното си мнение, че скоро едва ли ще заработи на сто процента електронната система за таксуване в обществения превоз на града.