На излизане от Република Северна Македония на 18 ноември нито един от четирите автобуси на туристическата компания "Беса транс" не е проверен от митничарите на Граничния пункт Деве баир. Това призна директорката на македонската митническа администрация Славица Кутиров. Според нея това се дължи на "бавната система", посочва БГНЕС.

При жестоката катастрофа на магистрала "Струма" загинаха над 40 души и само няколко успяха да се спасят и бяха ранени. Всички те пътуваха в един от автобусите на "Беса транс".

"В нощта на 18 срещу 19 ноември на ГКПП Деве Баир (Гюешево от българска страна), освен катастрофиралия на АМ "Струма" автобус, не са проверени и останалите три автобуса на "Беса транс". За нито един от четирите автобуса нямаме данни в митническата система. Това е още доказателство за несъвестното изпълняване на задълженията. Дежурните инспектори от тази смяна твърдят, че тази нощ системата е работила бавно и поради тази причина не са успеели да направят проверка", каза още Славица Кутиров. 

Видео анализ на трагедията на „Струма“: Рали пилот се постави на мястото на шофьора

„Фирмата „Беса Транс” притежаваше лиценз за превоз и транспорт. Вчера транспортният министър отне това разрешително”, обясни пред NOVA вътрешният министър на Северна Македония Оливер Спасовски.

„От проверката стана ясно, че катастрофиралият автобус на практика няма лиценз”, продължи той.

По думите му в работата на митническите служители има пропуск. „За това ще трябва да се носи отговорност. Те вече са отстранени от работа”, каза Спасовски. „Всеки, който допуска подобни пропуски, особено пък когато има човешки жертви, ще трябва да понесе цялата отговорност”, каза Спасовски.

„Имаме документацията от излизането, с която са проверени шофьорите, пътниците, самият автобус. Единственото нещо, което е пропуснато да се провери, е, че този автобус няма регистрация в лицензионния регистър. Това трябва да се провери от митническата администрация”, обясни още той.
 

Разследването на АМ „Струма“: Отхвърлиха версията за терористичен акт (ВИДЕО)

Междувременно продължава разследването на трагедията на магистрала "Струма". Прокурор и следовател заминават днес за Скопие, където на място ще вземат ДНК материал от близките на загиналите. Така по-бързо ще може да се извърши идентифицирането на жертвите. Ще бъдат поискани и документи, свързани с изгорелия автобус. 

Разследването проверява свидетелските показания и се опитва да установи има ли осми оцелял пътник след огнения ад. Вчера прокуратура, следствие и експерти дадоха подробности за тежкия инцидент, при който се оказа, че са загинали 44 души, а не 45, както се смяташе досега. Толкова са телата, които са идентифицирани от следователите, направили огледа на мястото на инцидента. Един от свидетелите неколкократно е потвърдил, че не 7, а 8 души са се спасили. По последни данни, пък, пътниците са били 52. Вече има назначени и експертизи, част от които са готови. 

Нова версия: Издирват осми човек, оцелял при инцидента на „Струма“

Правителството на Република Северна Македония е сформирало работна група, която да координира транспортирането на ранените при катастрофата на АМ "Струма" в България и на тленните останките на жертвите, съобщи МИА, цитирани от БТА.

Работната група, сформирана на правителствено заседание вчера, ще бъде водена от министъра на външните работи Буяр Османи и ще включва още министъра на транспорта и съобщенията Благой Бочварски, министъра на труда и социалната политика Ягода Шахпаска и министъра на здравеопазването Венко Филипче.

Правителството е инструктирало министъра на здравеопазването Венко Филипче да осигури линейки за транспортиране на ранените и изцяло да покрие финансовите разходи за превоза, както и да им осигури необходимите здравни грижи, независимо дали пострадалите са здравно осигурени, се казва в съобщението.

Министерството на външните работи ще отговаря за транспортирането на тленните останки на жертвите от автобусната катастрофа в България. Правителството заяви, че ще покрие разходите за погребенията. Министерството на вътрешните работи ще осигури полицейски ескорт, който ще съпровожда колите от границата с България до крайната им дестинация.

Има разминаване между броя на оцелелите пътници в списъците на България и Македония
 
БГНЕС, БТА