Парите по сметката за магистралата са взети за компенсациите за тока, обясни той
Министърът на регионалното развитие и благоустройство Гроздан Караджов е на посещение в Бургас. Пред журналисти той коментира за какво са използвани парите от специалната сметка за строителството на магистрала "Хемус" 

Караджов обясни, че когато е стъпил в длъжност по сметката не е имало пари, защото по времето на служебното правителство е имало недостиг на средства и те са били изтеглени временно.

ГЕРБ: 40 мнл. лева са платени през последните месеци по ин хаус процедури за АМ „Хемус“

"При формирането на новия бюджет се разбрахме, че когато казуса с "ин хаус" процедурите бъде разплетен, с постановление на Министерски съвет ще сложим достатъчно средства. Тъй като не е решен този касус, съответно там няма и средства", обясни той.

Караджов каза, че специалната сметка се налага, защото така е започнало строителство на "Хемус" още преди 5 години. Относно твърденията на ГЕРБ, че в сметката е имало над 1 милиард, той подчерта, че по сметката е имало около 490 млн. лв. през лятото на миналата година и точно тези пари са взети за компенсации за цените на тока.

"Веднага щом се реши проблема с "ин хаус" процедурите, но така или иначе не може да продължи по тях, защото най-малкото нямаме никакви строителни гаранции за тази магистрала", допълни той.

За 2021 г. са изплатени 179 хил. лв. в Ловешко, отчуждени за АМ „Хемус“

"Кой носи гаранциите в момента за магистралата и кой строи? Строят го частни фирми, които са пренаети от държавното дружество "Автомагистрали", но гаранцията се носи от държавното дружество, тоест от нас. Ние си плащаме и ние си носим гаранциите - това не добре и затова ги няма и парите", допълни той.

Караджов обясни, че всеки момент се очаква специалното юридическо становище за рисковете, които могат да се случат при евентуално прекратяване на договорите за "ин хаус".

От близо 1200 км пътища на територията на област Бургас близо половината са планирани за ремонт в следващите две години. Това е в унисон със стратегията, която обявих в началото на мандата, за 4 години да се опитаме да обновим изцяло пътната мрежа в страната. Това обяви пред медиите в Бургас вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов.

За област Бургас са обявени поръчки по ЗОП за основен ремонт на 140 км, а за други 117 км се подготвят търговете за основен ремонт. Още 140 км ще бъдат ремонтирани по програмата за текущ ремонт на пътната агенция.

Министър Караджов обаче изрази притеснението си от масовото обжалване на обявените обществени поръчки за текущ ремонт и поддържане и на тези за основен ремонт.

Блокади и протести на превозвачите в страната (ОБЗОР)

„Обезпокоен съм, че те се обжалват масово още на ниво процедури, без дори да има отворени оферти. Нямаме необжалвана процедура за основен ремонт, за мен това е подозрително.

Прилича ми на организирано саботиране на усилията ни да ремонтираме пътната мрежа, която е в ужасно състояние“, коментира вицепремиерът. Много обжалвания са пуснати не само в Бургаска област, но и в другите области на страната.

Всичките 7 обществени поръчки се обжалват. От тях шест са по 6-те района за планиране, а седмата е за текущо поддържане на автомагистралите. Обжалват се и двете обществени поръчки за основен ремонт, които са за избор на изпълнител на строително-монтажни работи.

В момента се правят последни подготовки за пускане двупосочно на четирите ленти от кв. „Сарафово“ по Северния обход, за да няма тапи и затруднения в трафика през лятото, съобщи още вицепремиерът. Цялата отсечка ще е готова в края на октомври с всички разрешения за строеж и за ползване.

След 3-часова среща: Петков и превозвачите възстановиха диалога, но протест ще има (ВИДЕО)

„Вече са изплатени 55% от средствата към пътните фирми според решението на Народното събрание, като се надявам до края на следващата седмица да бъдат изплатени на 100%“, съобщи още Гроздан Караджов.

Процедурата по разплащане се осъществява с няколко нива на контрол - вътрешен и през одобрение на всяка фактура от Министерството на финансите. Въпреки изчакването от 4-5 дни, няма недоволство от страна на пътно-строителните фирми.