"Ние търсим диалог и решаване на проблемите, протестите не са самоцел. Протестът е средство, за да изкажем нашата позиция". Това каза Магдалена Милтенова, председател на Конфедерацията на автобусните превозвачи след среща с министъра на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов.
Ние продължаваме да настояваме да бъде изпълнено коалиционното споразумение и тази ТОЛ система да бъде разширена само по второкласни пътища, които са международни коридори. Това е нашата категорична заявка, която сме дали още в началото на протестите, обясни тя.
Сгрешена винетка ще може да се коригира еднократно
Ние сме за конструктивен диалог на експертно ниво. Работната група ще стигне до предложения, с които ще можем да работим. Има съгласие за обхвата на въпросите, по които трябва да вземем решение. Предложенията не могат да бъдат разглеждани по единично. Те трябва да бъдат вкарани в една обща схема. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов след срещата с превозвачите.
Караджов: Няма опасност да загубим финансирането си по големи инфраструктурни проекти
Николай Рашков посочи, че е важно ТОЛ системата да бъде рентабилна, равнопоставена и справедлива за всички участници в нея.
Йордан Арабаджиев - изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи каза, че дебатът е пренесен от медиите и от улицата на експертно ниво - на масата, където би следвало да се водят тези разговори.
Блокади и протести на превозвачите в страната (ОБЗОР)
По думите му предложенията им са ясни от самото начало. "Като антиинфлационна мярка измененията да влязат в сила от 1 януари 2023 г. и там в самия механизъм да бъдат предвидени няколко стъпки, които ще бъдат най-вече в защита на местния бизнес, така че да не се нарушава никакво европейско законодателство и от друга страна да има постъпления, които да помогнат за подобряване на инфраструктурата.
Милтенова обясни, че превозвачите не са против увеличаването на цената на ТОЛ системата. "Заявили сме, че сме склонни да приемем такова увеличение от 1 януари 2023 г., но то трябва да бъде направено по начин, по който въпросните отстъпки да бъдат валидни при брой изминати километри, за да може българските превозвачи, опериращи на нашия пазар, да могат да ползват по-ниска ставка от транзитно преминаващите. До 50% може да стигнем съвсем спокойно", каза тя.
Това е мярка, която работи и в други държави, посочи още тя.
Ние продължаваме да настояваме да бъде изпълнено коалиционното споразумение и тази ТОЛ система да бъде разширена само по второкласни пътища, които са международни коридори. Това е нашата категорична заявка, която сме дали още в началото на протестите, обясни тя.
Сгрешена винетка ще може да се коригира еднократно
Ние сме за конструктивен диалог на експертно ниво. Работната група ще стигне до предложения, с които ще можем да работим. Има съгласие за обхвата на въпросите, по които трябва да вземем решение. Предложенията не могат да бъдат разглеждани по единично. Те трябва да бъдат вкарани в една обща схема. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов след срещата с превозвачите.
Караджов: Няма опасност да загубим финансирането си по големи инфраструктурни проекти
Николай Рашков посочи, че е важно ТОЛ системата да бъде рентабилна, равнопоставена и справедлива за всички участници в нея.
Йордан Арабаджиев - изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи каза, че дебатът е пренесен от медиите и от улицата на експертно ниво - на масата, където би следвало да се водят тези разговори.
Блокади и протести на превозвачите в страната (ОБЗОР)
По думите му предложенията им са ясни от самото начало. "Като антиинфлационна мярка измененията да влязат в сила от 1 януари 2023 г. и там в самия механизъм да бъдат предвидени няколко стъпки, които ще бъдат най-вече в защита на местния бизнес, така че да не се нарушава никакво европейско законодателство и от друга страна да има постъпления, които да помогнат за подобряване на инфраструктурата.
Милтенова обясни, че превозвачите не са против увеличаването на цената на ТОЛ системата. "Заявили сме, че сме склонни да приемем такова увеличение от 1 януари 2023 г., но то трябва да бъде направено по начин, по който въпросните отстъпки да бъдат валидни при брой изминати километри, за да може българските превозвачи, опериращи на нашия пазар, да могат да ползват по-ниска ставка от транзитно преминаващите. До 50% може да стигнем съвсем спокойно", каза тя.
Това е мярка, която работи и в други държави, посочи още тя.