Вицепремиерът Томислав Дончев съобщи по време на дискусия в МС, че трябва да има възможност за промяна в НК, с която родители, които умишлено пречат на децата си да посещават училище, да носят наказателна отговорност. Той изтъкна още и необходимостта от това да сигнализираме, ако видим, че дете не посещава учебно заведение, а не само да се разчита на мобилизацията на държавата по темата.
Идея: Обвързват получаване на допълнителни помощи с ходенето на децата в училище
В Министерския съвет се състоя заседание на координационното звено по изпълнение на Механизма за съвместна работа на институциите по обхващане в образователната система и предотвратяване на отпадането на деца и ученици в задължителна училищна възраст.
Близо 20% от ромските деца отпадат от училище
Дончев информира, че 206 378 са децата, които никога не се посещавали или са отпаднали от образователната система. За връщането на тези деца в системата са мобилизирани 11 632 души от различни ведомства, разпределени в над 1000 екипа в страна. Те вече са обучени и сега започват работа според компетенциите. Ще се използват позитивни и санкционни методи, допълни Дончев и даде пример, че където няма подкрепа от семейството и няма желание децата да се пращат на училище, ще има глоби и лишаване от социални права, където проблемът е от икономически или социално-битов характер ще се помага.
Как ще се ограничи отпадането на учениците от училище?
Вицепремиерът изтъкна и необходимостта не само учениците да бъдат връщани в училище, но и да могат да се задържат там.
Той посочи още, че ще се обръща специално внимание на учителите, които работят с деца с по-труден профил или са в такова училище.
Идея: Обвързват получаване на допълнителни помощи с ходенето на децата в училище
В Министерския съвет се състоя заседание на координационното звено по изпълнение на Механизма за съвместна работа на институциите по обхващане в образователната система и предотвратяване на отпадането на деца и ученици в задължителна училищна възраст.
Близо 20% от ромските деца отпадат от училище
Дончев информира, че 206 378 са децата, които никога не се посещавали или са отпаднали от образователната система. За връщането на тези деца в системата са мобилизирани 11 632 души от различни ведомства, разпределени в над 1000 екипа в страна. Те вече са обучени и сега започват работа според компетенциите. Ще се използват позитивни и санкционни методи, допълни Дончев и даде пример, че където няма подкрепа от семейството и няма желание децата да се пращат на училище, ще има глоби и лишаване от социални права, където проблемът е от икономически или социално-битов характер ще се помага.
Как ще се ограничи отпадането на учениците от училище?
Вицепремиерът изтъкна и необходимостта не само учениците да бъдат връщани в училище, но и да могат да се задържат там.
Той посочи още, че ще се обръща специално внимание на учителите, които работят с деца с по-труден профил или са в такова училище.