Процентът на преждевременно отпаднали ученици е близо 14 на сто, което е между 130 000 и 150 000 души, съобщи министърът на образованието Красимир Вълчев. Той допълни, че е възможно и тази информация да не е точна. Министърът добави, че според засечените данни от ГРАО и министерството, много деца и ученици не се откриват - над 200 000. Най-точната информация ще се получи на терен, когато започне работата на екипите за връщане на учениците в училище, обясни той.
Близо 20% от ромските деца отпадат от училище
По думите му, работата на екипите, които ще работят за връщане на децата в училище, ще е в рамките на 130 000 - 150 000. Според министъра, обхващането в предучилищна възраст е ключово за децата, които са от семейства, чиито родители са с ниско образование, чиито майчин език не е българският. По думите му подготовката в предучилищна възраст е едно от най-важните условия за интегрирането им в образователната система.
Как ще се ограничи отпадането на учениците от училище?
Вълчев посочи, че за връщането на отпадналите в училище се надява да се използват и всички механизми на принуда. Той обясни, че ще има пряка работа с родителите, някъде ще се използват и медиатори. Министърът обясни, че ще се променят и правилата за отпускане на помощи.
Синдикати: Ранни бракове лишават ромските деца от право на образование
Може би ще обвържем допълнителни помощи с посещаемостта в училище, каза той. За непълнолетните майки, които са в майчинство и не посещават училище, министърът каза, че те могат да продължат обучението си на по-късен етап и са от тези случаи, към които ще бъдат фокусирани усилията. Според първоначалния проект за бюджета за образование за следващата година парите ще бъдат увеличени с над 350 милиона лева, съобщи още Вълчев.
Близо 20% от ромските деца отпадат от училище
По думите му, работата на екипите, които ще работят за връщане на децата в училище, ще е в рамките на 130 000 - 150 000. Според министъра, обхващането в предучилищна възраст е ключово за децата, които са от семейства, чиито родители са с ниско образование, чиито майчин език не е българският. По думите му подготовката в предучилищна възраст е едно от най-важните условия за интегрирането им в образователната система.
Как ще се ограничи отпадането на учениците от училище?
Вълчев посочи, че за връщането на отпадналите в училище се надява да се използват и всички механизми на принуда. Той обясни, че ще има пряка работа с родителите, някъде ще се използват и медиатори. Министърът обясни, че ще се променят и правилата за отпускане на помощи.
Синдикати: Ранни бракове лишават ромските деца от право на образование
Може би ще обвържем допълнителни помощи с посещаемостта в училище, каза той. За непълнолетните майки, които са в майчинство и не посещават училище, министърът каза, че те могат да продължат обучението си на по-късен етап и са от тези случаи, към които ще бъдат фокусирани усилията. Според първоначалния проект за бюджета за образование за следващата година парите ще бъдат увеличени с над 350 милиона лева, съобщи още Вълчев.