Сметките за парно не са на достатъчно разбираем език
Сметките за парно не са на достатъчно разбираем език / netinfo

Общо 982 жалби срещу топлофикационните дружества са подадени в институцията на омбудсмана през последните десет месеца. От там са направили проверки на топлофикационните дружества и на фирмите за топлинно счетоводство, като основният извод е, че сметките не са на достатъчно ясен и разбираем език,. Основен това няма създадени надеждни механизми във връзка с правото на хората да получат отговор на своите сигнали.

Продължава практиката на фирмите за дялово разпределение да не представят на потребителите обща изравнителна сметка сградата, разпределена по имоти, както и индивидуални и общи изравнителни сметки за неотоплителния сезон, което е нарушение на общите условия, обясни главният секретар на институцията на омбудсмана Борислав Цеков.

В изравнителните сметки на „Техем сървисис” ЕООД и „Директ” ООД наимонванията на основни показатели, които определят сумата за отопление, са представени, забележете, на немски език. Това е грубо нарушение на чл. 5 от Закона за защита на потребителите, каза Цеков.