Камионите за международни превози ще рекламират България
Камионите за международни превози ще рекламират България / netinfo

Камионите за международни превози ще бъдат облепени с логото на България, за да я рекламират като туристическа дестинация. Това съобщи председателят на Държавната агенция по туризъм Анелия Крушкова във Велинград на среща с туристическия бранш и медии по повод Световния ден на туризма, който се отбелязва днес.

Анелия Крушкова уточни, че разходът за този вид реклама е 1000 лева на камион. В момента се водят преговори и с производителите на хранителни продукти, които се изнасят в чужбина, за да се поставя логото и върху тях. Очаква се по този начин да се достигне до 4 млн. потребители. За по-мащабна реклама на страната е трудно да се мисли като се има предвид оскъдния бюджет. И през следващата година се очаква Държавната агенция по туризъм да получи 5.8 млн. лв. от бюджета при поискани 20 млн. лв., съобщи още Крушкова. Работещите в туристическата индустрия са категорични, че минимумът, който трябва да се инвестира в реклама на туризма е 50 млн. евро.

Една от слабостите на туризма ни е, че не предлагаме луксозен и суперлуксозен продукт, който е най-търсен през миналата година, посочи още Крушкова. Според нея обаче бихме могли да привлечем част от 100-те милиона пенсионери на Европа, почти половината от които никога не са пътували. Те биха могли да прекарат част от времето през студените месеци при по-добрия климат у нас.

По данни на експерти от ЕС акцентите в туристическата индустрия в момента са сегментите гастрономия и винен туризъм, посещения на малки градове и села и посещението на местни празници и концерти. Това е нещо като рецепта за успех в момента и трябва да го имаме предвид, коментира председателят на агенцията. На фона на продължаващата финансова криза в световен мащаб все повече пътуванията ще бъдат по по-кратки маршрути, коментират от туристическия бизнес.

По данни на Световната туристическа организация регионите, които ще отбележат ръст през 2009 година са Северна и Източна Европа докато средиземноморският регион ще отбележи спад. Това е ориентир към кои пазари да насочим рекламата си и да привличаме туристи, каза Анелия Крушкова. По думите й на фона на тенденцията все повече да се размиват границите между отделните държави в Европа, отново е актуален въпросът за съвместното представяне на няколко съседни страни на външните пазари. Засега няма успех предложението България да се рекламира съвместно с Гърция и Турция, но би могло България и Румъния да излязат съвместно на азиатските пазари, откъдето могат да се привлекат много туристи.

И през 2008 година продължава да се увеличава броят на българите, избрали за почивката си чужбина. Данните показват, че до края на август 3.363 млн. съграждани са почивали навън – основно в Гърция и Турция, което е ръст от 38.3%. До края на август ръстът на чуждите туристи, дошли у нас, е 17.3% като се очаква да достигне 20 на сто до края на годината. Приходите от тях възлизат на 1.454 млрд. евро.