Атакуваме US-пазара с общи туристически продукти с чужди фирми
Атакуваме US-пазара с общи туристически продукти с чужди фирми / netinfo
Общ туристически продукт на базата на спа- и уелнес услуги да продават България и Италия на американския пазар, предложи италианският специалист Фаусто Фаджиоли по време на конференцията за перспективите на спа- и уелнес туризма у нас, която се провежда в Пловдив.

Проект с шапка “Елате 2 седмици в Европа – една в Италия и една в България” може да получи подкрепа и от Европейската общност, подчерта Фаджиоли. Председателят на Националната асоциация по спа и уелнес Станимир Станков по-късно призна, че подобни преговори се водят и с немски компании.

Ако се реализират подобни пробиви, това ще ускори процесът на налагане на страната ни като дестинация за спа-и уелнес туристи от цял свят, коментира председателят на Държавната агенция по туризъм Анелия Крушкова. Според нея реалистичният срок за привличане на сериозен поток от чуждестранни гости в този сектор на туристическата индустрия е 10 години.

В момента консуматори на спа- и уелнес услуги са предимно българи, посочи Крушкова. Според нея ограничението базата да е само четири и петзвездна ще предотврати опасността бурното развитие на сектора да доведе до същите проблеми, които има при морския и планинския туризъм.

Спа- и уелнес секторът, съчетан с развитието на голфа, ще доведе в България мечтаните платежоспособни туристи, прогнозира и председателят на Съюза на инвеститорите в туризма Ветко Арабаджиев. Той подчерта, че туристите, ползващи спа- и уелнес процедури, оставят два пъти повече пари в хотелите, отколкото струва самата им нощувка.

От следващата учебна година в Лесотехническия университет ще бъде разкрита специалност “Спа и уелнес”, която ще обучава 60 бакалаври и магистри.