Ръководството на Агенцията по вписванията взе решение за създаване на консултативен съвет към институцията. Този орган ще има за цел да изгради механизъм за по-ефективно сътрудничество, структуриран диалог и комуникация с всички заинтересовани страни, да консултира и подпомага Агенцията с цел повишаване на качеството на предоставяните услуги, съобщиха от агенцията.
Консултативният съвет ще обсъжда и възможностите за: намаляване на административната тежест за гражданите и бизнеса; разширяване на видовете услуги и подобряване на ефективността и организацията при предоставянето им; актуализиране на таксите за предоставяните услуги; подобряване на сигурността и решаване на други въпроси от общ интерес.
Агенцията по вписванията вече е изпратила покани за членство в консултативния съвет до Министерството на правосъдието, Министерството на Икономиката, Министерството на финансите, Министерството на Вътрешните работи, Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Агенцията по геодезия и кадастър, Държавна Агенция „Електронно управление“, Държавна агенция „Национална сигурност“, НАП, Висшият адвокатски съвет, НСИ, Комисията за защита на личните данни, ВСС, Нотариалната камара, Камарата на частните съдебни изпълнители, Асоциацията на държавните съдебни изпълнители, Българската асоциация на съдиите по вписванията, БТПП, БСК, КРИБ, АИКБ, Камарата на професионалните оценители, Сдружение „Национално представителство на българската стартъп предприемаческа общност“.
По-голямата част от поканените вече са излъчили свои представители, които да участват в работните срещи на съвета. Очакванията на ръководството на Агенцията са новият орган да заработи в средата на май.
Консултативният съвет ще работи на обществени начала под формата на партньорство между Агенцията по вписванията, ведомствата и професионалните неправителствени организации, имащи отношение към дейността й. На заседанията ще бъдат канени и други представители на правителствени и неправителствени организации и органи, имащи отношение към разглежданите теми.
„Идеята за създаване на консултативния съвет се роди след поредица от работни срещи с представители на бизнес организации в България, на които бяха изготвени ефективни предложения за нормативни промени, облекчаващи работата едновременно на бизнеса и на Агенцията. Фактът, че чрез обсъждане на проблемите със заинтересованите страни се намират работещи решения, ни мотивира да създадем орган, който да повиши ефективността и прозрачността на работата на Агенцията“, каза Габриела Козарева, изпълнителен директор на Агенцията по вписванията.
Консултативният съвет ще обсъжда и възможностите за: намаляване на административната тежест за гражданите и бизнеса; разширяване на видовете услуги и подобряване на ефективността и организацията при предоставянето им; актуализиране на таксите за предоставяните услуги; подобряване на сигурността и решаване на други въпроси от общ интерес.
Агенцията по вписванията вече е изпратила покани за членство в консултативния съвет до Министерството на правосъдието, Министерството на Икономиката, Министерството на финансите, Министерството на Вътрешните работи, Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Агенцията по геодезия и кадастър, Държавна Агенция „Електронно управление“, Държавна агенция „Национална сигурност“, НАП, Висшият адвокатски съвет, НСИ, Комисията за защита на личните данни, ВСС, Нотариалната камара, Камарата на частните съдебни изпълнители, Асоциацията на държавните съдебни изпълнители, Българската асоциация на съдиите по вписванията, БТПП, БСК, КРИБ, АИКБ, Камарата на професионалните оценители, Сдружение „Национално представителство на българската стартъп предприемаческа общност“.
По-голямата част от поканените вече са излъчили свои представители, които да участват в работните срещи на съвета. Очакванията на ръководството на Агенцията са новият орган да заработи в средата на май.
Консултативният съвет ще работи на обществени начала под формата на партньорство между Агенцията по вписванията, ведомствата и професионалните неправителствени организации, имащи отношение към дейността й. На заседанията ще бъдат канени и други представители на правителствени и неправителствени организации и органи, имащи отношение към разглежданите теми.
„Идеята за създаване на консултативния съвет се роди след поредица от работни срещи с представители на бизнес организации в България, на които бяха изготвени ефективни предложения за нормативни промени, облекчаващи работата едновременно на бизнеса и на Агенцията. Фактът, че чрез обсъждане на проблемите със заинтересованите страни се намират работещи решения, ни мотивира да създадем орган, който да повиши ефективността и прозрачността на работата на Агенцията“, каза Габриела Козарева, изпълнителен директор на Агенцията по вписванията.