Наградата на крепост Туида поставя Сливен на картата на туризма в България
Наградата на крепост Туида поставя Сливен на картата на туризма в България / община Сливен

Статуетка „Златна роза" получи Късноантична и средновековна крепост Туида за първото място в конкурса на Министерството на туризма в категория "Атракция/обект". Това стана на официална церемония по връчване на Годишните награди в туризма за 2016 година.

Статуетката беше връчена на зам.-кмета на община Сливен Стоян Марков от председателя на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.

„Наградата е за всички сливенци и приятели на града, които гласуваха за обекта. Тя поставя Сливен на картата на туризма в България", каза заместник-кметът Стоян Марков. Той смята, че отличието е плод на усилена работа и носи след себе си голяма отговорност и поставяне на още по-високи цели.

По думите му, по време на гласуването, над 100 хиляди души са посетили сайта на крепост Туида и по този начин обектът е станал още по-популярен. През изминалите събота и неделя над 100 души от различни големи градове са посетили Туида. Те са получили карти за участие в кампанията на Общината „Стани приятел на Сливен", които им дават възможност да посетят и останалите културно-исторически обекти в града. „Това е кампания, която е инвестиция в туризма и в привлекателността на Сливен като туристически център", заяви кметът Стефан Радев. Той смята, че интересът към крепост Туида ще бъде още по-голям и заяви, че ще се направи всичко възможно, за да се улесни достъпът на туристите до нея.

Ръководителят на крепостта Мая Иванова изрази мнение, че няма по-важни и най-важни обекти. „Всички са важни, но това, което ни отличаваше през тази една година, беше усърдната работа по отношение на алтернативните форми, които непрекъснато предлагаме на нашите посетители - концерти, събори, работилници, посещения в училища и т.н. Много е важно, че общинското ръководство никога не казва „не" и ни подкрепя във всяка една инициатива", каза Мая Иванова.

Тя смята, че номинацията в Годишните награди в туризма за 2016 година също е голям успех, защото сливенският туристически обект е попаднал в ТОП 20 от над 200 други кандидатури и е отговорил на редица изисквания и показатели с представени доказателства за всяка една посочена цифра. Статуетките, които получиха победителите в 16-те категории са авторски продукт на Димитър Германов, специално изработен за церемонията и ще бъде използван само за следващите издания на конкурса.

Инициативата се организира от Министерството на туризма, а целта е да бъдат откроени и поощрени всички участници в туристическия сектор, които полагат усилия за неговото устойчиво развитие.