Във връзка с влезли в сила изменения на Закона за автомобилни превози и Закона за местни данъци и такси, Община Враца напомня, че издадените през предходни години разрешения за извършване на таксиметров превоз на пътници запазват действието си до изтичането на срока, за който са издадени, но не по-късно от 31.12.2016 година. Ново разрешение се издава за срока, посочен от превозвача, но не по-късно от края на календарната година, за която се иска разрешението.
Условие за получаване на разрешението е платеният данък върху таксиметров превоз на пътници, чийто годишен размер за общината е 400 лева.
Подаването на документи за издаване и получаване на разрешение е при спазване на следния ред:
- заявлението за 2017 г. се подава и получава в Информационния център на Общината - всеки работен ден от 8:00 до 17:00 часа;
- към заявлението следва да бъдат приложени освен списък на автомобилите с посочен срок на разрешението от превозвача, копие от приходен документ за платен данък и всички изискуеми документи по чл. 24, ал. 2 от Наредба 34;
- съвкупната годишна цена за издаване на разрешение за извършване на таксиметров превоз на пътници е 80 лева /в т.ч. 10 лева административна услуга, 10 лева стикер и 60 лева стоянка/;
- при получаване на разрешението за 2017 г. следва да бъде върнато издаденото от предходни години разрешение.
Плащането е след подадена данъчна декларация по образец в дирекция "Местни данъци и такси" в общината. Дължимият данък върху таксиметров превоз на пътници се заплаща за всеки отделен автомобил - в брой, на касите на дирекцията, в Български пощи или по банков път с код и вид на плащане 441400 - „Окончателен годишен /патентен/ данък и данък върху таксиметров превоз на пътници".