Правят се проучвания за обединяване на едно място на ЖП гарата и Автогарата. Това разкри пред Дарик главният архитект на Варна Виктор Бузев.
Проучва се районът край Топлата вода под ул.”Девня”, тъй като е близо до релсите и е място, което има връзки с всички направления, добави арх. Бузев. По думите му в рамките на максимум 10 години трябва да има решение, тъй като сградата на единствената Автогара във Варна се продава.
„Ако дойде инвеститор, който смята, че сградата може да има друга функция, тогава този проблем наистина ще бъде на дневен ред и то в спешен порядък”, изтъкна главният архитект на Варна.
Изграждането на нов транспортен възел под „Максуда” е заложено и в Общия устройствен план на Варна още през 2012 г. , припомни Бузев. Според него създаването на интермодалния терминал може да се обвърже комуникационно с изграждането на бул.”Левски”.
На мястото на железопътната гара във Варна, която е сред първите в България, пък може да се направи музей на железниците и въобще на железничарството в България, е мнението на специалиста.
Строителният график на бул.”Левски” се спазва и до средата на август ще бъде изградено основното трасе, изрази оптимизъм главният архитект на Варна. Според него до края на годината ще се приключи с довършителните работи.
„Няма как да накараме цветето да цъфне и дървото да се разлисти в момента, в който ги засадим. Този булевард и неговото транспортно озеленяване ще се изграждат в годините напред, но трасето ще е готово за движение още тази”, обясни арх. Бузев.
Проучва се районът край Топлата вода под ул.”Девня”, тъй като е близо до релсите и е място, което има връзки с всички направления, добави арх. Бузев. По думите му в рамките на максимум 10 години трябва да има решение, тъй като сградата на единствената Автогара във Варна се продава.
„Ако дойде инвеститор, който смята, че сградата може да има друга функция, тогава този проблем наистина ще бъде на дневен ред и то в спешен порядък”, изтъкна главният архитект на Варна.
Изграждането на нов транспортен възел под „Максуда” е заложено и в Общия устройствен план на Варна още през 2012 г. , припомни Бузев. Според него създаването на интермодалния терминал може да се обвърже комуникационно с изграждането на бул.”Левски”.
На мястото на железопътната гара във Варна, която е сред първите в България, пък може да се направи музей на железниците и въобще на железничарството в България, е мнението на специалиста.
Строителният график на бул.”Левски” се спазва и до средата на август ще бъде изградено основното трасе, изрази оптимизъм главният архитект на Варна. Според него до края на годината ще се приключи с довършителните работи.
„Няма как да накараме цветето да цъфне и дървото да се разлисти в момента, в който ги засадим. Този булевард и неговото транспортно озеленяване ще се изграждат в годините напред, но трасето ще е готово за движение още тази”, обясни арх. Бузев.