Умуват дали да променят туристическото ни лого
Умуват дали да променят туристическото ни лого / netinfo

Символът на розата може да бъде премахнат като лого на българския туризъм, съобщиха Анелия Генова и Николай Йотовски от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма. Те представиха проект за туристически бранд „България”, на стойност от близо 2,9 млн. лева. Той е по ОП „Регионално развитие” и ще включва анализ на пазара и на конкурентите на страната ни. В рамките на проучванията ще бъде поставен акцент върху разпознаваемостта на логото и ако се окаже, че тя не е задоволителна, то ще бъде променено. За да бъде създаден успешен бранд на страната ни, както и подбрандове на различните туристически райони, ще бъдат потърсени уникалните характеристики на всеки един от тях, заяви Николай Йотовски.

“Първо, очакваме да разберем видимата част на този бранд, тоест това, което виждат нашите потребители - лого, слоган и визия на продукта, наречен туризъм в България. Това обаче ще можем да го кажем на един по-късен етап. Дали ще има промяна на това лого, дали ще има нов слоган и какъв ще е той. Най-вероятно ще има промяна в слогана. Защото ние трябва да разберем  наистина какво очакват да получат потребителите от България. Тоест ние да се идентифицираме с нещо уникално, нещо, което ни отличава от другите дестинации, прави ни неповторими и лесно продаваеми за тях. Така че вече започнахме да събираме добрите практики, да опитваме да не повторим грешките на Испания. В случая беше даден примерът, който е много драстичен с Ибиса, как в един момент те са започнали да се предлагат като дестинация за алкохолен туризъм, за нощен живот и в един момент това е изиграло много лоша шега на Испания“, Йотовски.  

Според Йотовски основните конкуренти на България са съседните Турция и Гърция като туристически дестинации. В сферата на културния туризъм обаче най-големият ни конкурент е Румъния. В ски туризма ще се конкурираме с Австрия и Италия, а в морския – с Кипър.