Община Варна планира да похарчи 758 495* лева за доставка на горива за задоволяване нуждите на автомобилния парк. Срещу тази сума общинските возила ще изгорят приблизително до 140 000 литра бензин А-95Н, до 60 000 литра А-98Н, дизел до 90 000 литра и газ пропан-бутан до 1500 литра. Това става ясно от обществената поръчка, възложена на 14 март. В текста на решението, което е достъпно в сайта на Агенцията за обществени поръчки (АОП), не се посочва срок за изпълнение на договора.
Горивата ще бъдат осигурени от „Лукойл-България" ЕООД, като бургаската рафинерия е единствената компания, подала оферта. Доставката ще стане на базата на борсов договор между борсовите членове „Анива" ЕООД и „Скорпион Брокерс" ООД, представляващи съответно купувача и продавача. Решението за възлагане на обществената поръчка е от 14 март. Тя се възлага без предварително публикуване на обявление в официален вестник на Ервопейския съюз, като основание за това дава член 31 от Директива 2004/18/ЕО, касаеща доставки, които са котирани и закупени на стокова борса.
„Лукойл-България" ще доставя горивата за общинските коли за трета поредна година. За последно различен доставчик е имало през 2009 г., когато обществената поръчка се печели от "Петрол"АД. През 2008 г. горивата са осигурявани от „ШЕЛ България"ЕАД.
Количеството на горивата, които Община Варна планира да изразходи, е същото като миналата година. На 9 март 2011 г. е възложена обществена поръчка за до 140 000 литра бензин А-95Н, до 60 000 литра А-98Н, дизел до 90 000 литра и газ пропан-бутан до 1500 литра. Сумата тогава обаче е била 870 552 лева, въпреки по-ниските цени на горивата. Близо пет месеца по-рано, на 22 октомври 2010 г. Общината възлага обществена поръчка за 306 619 лева. Тези пари са разчетени за до 80 000 литра бензин А-95Н, до 20 000 литра А-98Н, дизел до 42 000 литра и газ пропан-бутан до 4000 литра. Почти година по-рано, на 11 септември 2009 г., е взето решение за възлагане на обществена поръчка за доставка само на бензин на стойност 701 108 лева. В решението, публикувано в сайта на АОП, горивата не се уточнени като вид и количество.
В края на миналата година стана ясно, че служебните автомобили на Община Варна са 167. От тях 79 се използват от общинските предприятия, 60 - от централната администрация, а 28 - от районните кметства. Така излиза, че месечно един общински автомобил изразходва средно малко над 145 литра гориво.
Количеството гориво, от което се нуждаят общинските автомобили, е повече от два пъти по-голямо от прогнозираното за колите на центровете за спешна медицинска помощ във Варна и в Бургас. Това става ясно при сравнение на обществените поръчки.
34 линейки обслужват Варненска област. Приблизително на година им са необходими 18 000 литра бензин А95-Н до и 121 000 литра дизелово гориво, което прави среден разход от 340 литра месечно на автомобил. Средният пробег на линейка на месец пък е между 4000 и 5000 км, съобщиха за Дарик от „Спешна помощ”. Стойността на тяхната поръчка за 2012 г. е на стойност 348 000 лв.
В Бургаска област линейките са 37 и за тях е прогнозирано, че през тази година ще се нуждаят от общо 125 000 литра гориво. Обявената от центъра в морския град поръчка е на стойност 324 000 лв.
Общинският автопарк се нуждае от повече гориво и от линейките, които обслужват София. Столичният спешен център, разполагащ с около 100 коли, е обявил поръчка за 216 000 литра на обща стойност 425 160 лв.
Средният брой литри гориво на месец на кола на варненската администрация е еднакъв с този на „Е.он България мрежи”. Електроразпределителното дружество, обслужващо всички населени места в Североизточна България, има близо 900 автомобила. За тяхното придвижване на година са заложени 1 576 800 литра горива, което прави средно около 145 литра на месец за кола.
*Забележка: Всички посочени цени в текста са с ДДС