По нареждане на министъра на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков Агенция „Пътна инфраструктура“ започна обезопасяване на участък от първокласния път I-4 Велико Търново – Търговище в района на „Момина чешма“.
Трасето при 221-ви км е сред най-опасните по направлението с множество пътно-транспортни произшествия и загинали.
С петиция в Търговище искат спешно обезопасяване на пътен участък
Преди 10 дни министър Цеков посети лично мястото и разговаря с близки на загинали и пострадали при катастрофи, пред които пое ангажимент да се вземат допълнителни мерки за обезопасяване на правата отсечка след прохода Боаза, в която има наличие на кръстовище към парк и вилна зона.
Инспекция на място направиха председателят на Управителния съвет на АПИ инж. Ясен Йорданов, инж. Десислава Паунова – член на УС на АПИ, областният управител на Търговище Гергана Цонева, кметът на Община Търговище д-р Дарин Димитров, директорът на Областно пътно управление – Търговище инж. Марчо Марчев, представители на Областна дирекция на МВР и др.
Експертите направиха оглед на трасето и след анализ на ситуацията започват изпълнението на краткосрочни и дългосрочни мерки, които да решат проблемите с трафика. До края на месец август т. г. в участъка бъде положена нова „шумна“ маркировка и ще се въведе ограничение на скоростта на движение – до 60 км/ч.
От МВР предстои да бъде монтирана и стационарна камера, която ще следи денонощно за спазване на наложените ограничения. Експертите са категорични, че това е най-рационалното и бързо решение, което ще помогне за намаляване на скоростта и рисковото изпреварване. Допълнително ще се монтират нови пътни знаци и ще се обнови маркировката с цел по-добра сигнализация за осигуряване на безопасността на движението в района.
Специалистите по пътна безопасност и инженерите, участвали в огледа на трасето, стигнаха до заключението, че монтирането на колчетата по осовата линия, по примера на Кресненското дефиле, на този етап не е целесъобразна мярка и няма да помогне за подобряване на пътната безопасност. Причината е, че има предпоставки заради евентуално монтиране на колчета, конфликтните ситуации да се пренесат на няколко километра след „Момина чешма“.
На работна среща в областната управа вчера, представителите на АПИ, МВР и общината набелязаха и дългосрочни мерки, които ще се предприемат. Сред тях са реконструкция на кръстовището в района на вилните зони на Търговище с цел осигуряване на лента за ляв завой и изграждане на пешеходен подлез за безопасното преминаване на жителите.
Съвместно с общината са планирани и локални платна и както и нощно осветление на кръстовището. До края на тази година е планирано провеждане на обществена поръчка за избор на изпълнители на проектирането и строителните работи (инженеринг) и строителния надзор за реконструкцията на пътя.
Трасето при 221-ви км е сред най-опасните по направлението с множество пътно-транспортни произшествия и загинали.
С петиция в Търговище искат спешно обезопасяване на пътен участък
Преди 10 дни министър Цеков посети лично мястото и разговаря с близки на загинали и пострадали при катастрофи, пред които пое ангажимент да се вземат допълнителни мерки за обезопасяване на правата отсечка след прохода Боаза, в която има наличие на кръстовище към парк и вилна зона.
пресцентър, АПИ
Инспекция на място направиха председателят на Управителния съвет на АПИ инж. Ясен Йорданов, инж. Десислава Паунова – член на УС на АПИ, областният управител на Търговище Гергана Цонева, кметът на Община Търговище д-р Дарин Димитров, директорът на Областно пътно управление – Търговище инж. Марчо Марчев, представители на Областна дирекция на МВР и др.
Експертите направиха оглед на трасето и след анализ на ситуацията започват изпълнението на краткосрочни и дългосрочни мерки, които да решат проблемите с трафика. До края на месец август т. г. в участъка бъде положена нова „шумна“ маркировка и ще се въведе ограничение на скоростта на движение – до 60 км/ч.
От МВР предстои да бъде монтирана и стационарна камера, която ще следи денонощно за спазване на наложените ограничения. Експертите са категорични, че това е най-рационалното и бързо решение, което ще помогне за намаляване на скоростта и рисковото изпреварване. Допълнително ще се монтират нови пътни знаци и ще се обнови маркировката с цел по-добра сигнализация за осигуряване на безопасността на движението в района.
Специалистите по пътна безопасност и инженерите, участвали в огледа на трасето, стигнаха до заключението, че монтирането на колчетата по осовата линия, по примера на Кресненското дефиле, на този етап не е целесъобразна мярка и няма да помогне за подобряване на пътната безопасност. Причината е, че има предпоставки заради евентуално монтиране на колчета, конфликтните ситуации да се пренесат на няколко километра след „Момина чешма“.
На работна среща в областната управа вчера, представителите на АПИ, МВР и общината набелязаха и дългосрочни мерки, които ще се предприемат. Сред тях са реконструкция на кръстовището в района на вилните зони на Търговище с цел осигуряване на лента за ляв завой и изграждане на пешеходен подлез за безопасното преминаване на жителите.
Съвместно с общината са планирани и локални платна и както и нощно осветление на кръстовището. До края на тази година е планирано провеждане на обществена поръчка за избор на изпълнители на проектирането и строителните работи (инженеринг) и строителния надзор за реконструкцията на пътя.