„Загорка" АД, водещият зелен пивовар в България, доказа и през 2016 г., че устойчивото развитие и отговорната консумация са основни приоритети в корпоративната социална политика на компанията. Като продължение на дългосрочната си стратегия за социална-отговорност, част от платформата „Създаваме по-добър свят", компанията реализира кампаниите си за зелена и отговорна компания:
Загорка Зелен Фонд
За шеста поредна година, Загорка Зелен Фонд потърси най-зелената идея измежду предложенията на гражданите и неправителствения сектор. Десетки проекти се включиха в националния конкурс в двете категории за участие: ефективно използване на енергия и вода. Проектът-победител, който бе отличен на първо място - „Автобусна спирка" на екип от студентки в Лесотехническия университет в София спечели гласовете на независимото жури, а гражданският вот, който бе проведен онлайн реши проектът да се реализира в Стара Загора. По традиция „Загорка" АД ще осъществи зеления проект през 2017 година със собствени средства в размер до 50 000 лв.
Доклад за устойчиво развитие
2016-та година бе и поредната за годишния доклад за устойчиво развитие на ЗАГОРКА, в който компанията представя прогреса си спрямо поставените глобални цели по платформата „Създаваме по-добър свят" на ХАЙНЕКЕН.
ЗАГОРКА се фокусира върху шест ключови области върху които има възможност да влияе и да допринесе за положителна промяна и развитие: опазване на водните ресурси, намаляване на въглеродните емисии, устойчиви ресурси, здраве и безопасност, отговорна консумация и подкрепа на местната общност. Пълният доклад и данните от него могат да бъдат видяни на zagorkacompany.bg.
Game Over - „Алкохолът не е игра"
ЗАГОРКА организира и инициативи в подкрепа на отговорната консумация под мотото Game Over - „Алкохолът не е игра". Заедно с партньорите си от Столична община, Innovation Starter и Little Thanks, „Загорка" АД стартира разговора в общественото пространство по темата свързана с вредите от продажбата и употребата на напитки с алкохолно съдържание от страна на младежите на възраст под 18. В кампанията „Алкохолът не е игра", се включиха и търговските представители на ЗАГОРКА. Като начало в София, търговците на компанията имат за цел да провеждат разговор с търговските обекти, които предлагат марките на „Загорка" АД, намиращи се в близост до училища, за вредите от продажбата и съответно употребата на алкохол от лица под 18 години. През 2017 година се планира кампанията да обхване и други градове в страната.
Никос Зоис, изпълнителен директор на „Загорка" АД сподели, „Ние в ЗАГОРКА вярваме, че успешният бизнес модел е устойчивият и социално-отговорният. Един такъв модел допринася за общността. През 2016 г. ЗАГОРКА продължи поетите ангажименти да се интересува, инвестира и търси решения, с които да подобри градската среда и да се грижи за природата. Убедени сме, че колкото повече съмишленици присъединим към опазването на природните ресурси, толкова повече се доближаваме до създаването на по-добър свят за нашите деца."