Премиерът Кирил Петков е предложил поскъпване на превозните документи за градски транспорт в София, за да се компенсират загубите в сферата. Това съобщи общинският съветник от ГЕРБ-СДС Зафир Зарков на брифинг за новата тарифна политика на Столичната община.
„В последните седмици получихме редица препоръки от премиера в оставка, като една от препоръките му беше да се намалят линиите. А в последствие получихме и писмо от кабинета на министър-председателя, в което той ни препоръчваше да увеличим цените“, обяви Зарков. По думите му това е неприемливо, защото означава софиянци и гостите на столицата да понесат товара „на една неадекватна политика и неразбирането на това как функционира обществения транспорт“.
„Направих си усилието да пресметна, ако послушам препоръката на г-н Кирил Петков за увеличаване на превозните документи, за да се компенсират загубите от COVID пандемията 2 години в транспорта и драстичния ръст на цените на енергоносителите, които са в стотин процента, над 300% за газта, над 200% за другите енергоносители“, обяви Зарков. По думите му, ако препоръката бъде спазена, това би означавало поскъпване на превозните документи с малко над 100%. „Това би довело до голям отлив на хората, които ползват градски транспорт“, заключи Зарков.
„Към настоящия момент няма реакция от държавата така, както се случи в Европа и обществените транспорти получиха директна компенсация от правителствата. Надяваме се това да се случи в следващите дни, особено в хипотезата, че се разглежда актуализация на бюджета“, заяви още той.
Новата тарифна политика на Столичната община е одобрена от всички политически сили в СОС и се очаква да се гласува на 21 юли. Тя предвижда стойността на билета за граски транспорт да се запази 1,60лв, въвеждането се карти за време и преференции за младите.
Предлагат нова тарифна политика за градския транспорт в София
Проектът предвижда запазване на сегашните и въвеждането на нови видове превозни документи. Създава се младежка карта до 26 години, 24-часова карта, както и 72 часова и седмична карта от понеделник до неделя. Ще има и възможности за използването на буферните паркинги от пътниците в наземния транспорт.
„В последните седмици получихме редица препоръки от премиера в оставка, като една от препоръките му беше да се намалят линиите. А в последствие получихме и писмо от кабинета на министър-председателя, в което той ни препоръчваше да увеличим цените“, обяви Зарков. По думите му това е неприемливо, защото означава софиянци и гостите на столицата да понесат товара „на една неадекватна политика и неразбирането на това как функционира обществения транспорт“.
„Направих си усилието да пресметна, ако послушам препоръката на г-н Кирил Петков за увеличаване на превозните документи, за да се компенсират загубите от COVID пандемията 2 години в транспорта и драстичния ръст на цените на енергоносителите, които са в стотин процента, над 300% за газта, над 200% за другите енергоносители“, обяви Зарков. По думите му, ако препоръката бъде спазена, това би означавало поскъпване на превозните документи с малко над 100%. „Това би довело до голям отлив на хората, които ползват градски транспорт“, заключи Зарков.
„Към настоящия момент няма реакция от държавата така, както се случи в Европа и обществените транспорти получиха директна компенсация от правителствата. Надяваме се това да се случи в следващите дни, особено в хипотезата, че се разглежда актуализация на бюджета“, заяви още той.
Новата тарифна политика на Столичната община е одобрена от всички политически сили в СОС и се очаква да се гласува на 21 юли. Тя предвижда стойността на билета за граски транспорт да се запази 1,60лв, въвеждането се карти за време и преференции за младите.
Предлагат нова тарифна политика за градския транспорт в София
Проектът предвижда запазване на сегашните и въвеждането на нови видове превозни документи. Създава се младежка карта до 26 години, 24-часова карта, както и 72 часова и седмична карта от понеделник до неделя. Ще има и възможности за използването на буферните паркинги от пътниците в наземния транспорт.