Не е внесено искане за приобщаване към делото за трагедията в Хитрино на експертизата, която представиха от Булмаркет преди дни. Това съобщи пресаташето на Окръжния съд в Шумен Стилиян Стилиянов.
Днес в съда продължава поредното заседание по делото за ЖП катастрофата, която се случи на 10 декември 2016 година. Обвиняеми са двамата машинисти, управлявали дерайлиралия влак край Хитрино. Димитър Михнев и Радослав Петков ще отговарят за смъртта на 7 човека и 14 пострадали.
Незаключена стрелка на релсовия път причинила трагедията в Хитрино?
Делото продължава с гледане на 24 часа видеозаписи, близо 7000 снимки и 2 часа аудио материали, посочи Стилиян Стилиянов. Той добави, че към момента няма искане за приобщаване на експертизата, според която причина за инцидента е незаключена стрелка.
Тя е външна и не е направена при надлежния процесуален ред, не е в хода на досъдебното производство, каза още той.
Времето на тази експертиза ще дойде по-късно, каза адвокатът на обвиняемия Радослав Петков - Ивайло Йорданов и допълни, че ще се прецени кога на по-късен етап.
Незаключена стрелка на релсите, а не високата скорост, е основната причина за дерайлирането на влаковата композиция в Хитрино, сочи техническа експертиза, изготвена от чужди специалисти в рамките на частно разследване на „Булмаркет” – компанията, превозвала композицията.
Прокуратурата за случая Хитрино: Версията за незаключена стрелка е била отхвърлена
Взривилата се цистерна не е отговаряла на изискванията за безопасност и не е трябвало да се движи, е установило още разследването. От компанията превозвач обясниха, че цистерната е френска, произведена през 1971 година, наета от румънска компания и предадена от нея за транспортиране през България с документи, че е изрядна.
Установени са и данни, че след изтичане на пропилена от цистерната дежурните енергодиспечери са подали електричество в контактната мрежа, предизвиквайки волтови дъги, които е много вероятно да са причинили взрива.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК. Там очакваме и вашите коментари.
Днес в съда продължава поредното заседание по делото за ЖП катастрофата, която се случи на 10 декември 2016 година. Обвиняеми са двамата машинисти, управлявали дерайлиралия влак край Хитрино. Димитър Михнев и Радослав Петков ще отговарят за смъртта на 7 човека и 14 пострадали.
Незаключена стрелка на релсовия път причинила трагедията в Хитрино?
Делото продължава с гледане на 24 часа видеозаписи, близо 7000 снимки и 2 часа аудио материали, посочи Стилиян Стилиянов. Той добави, че към момента няма искане за приобщаване на експертизата, според която причина за инцидента е незаключена стрелка.
dariknews.bg
Тя е външна и не е направена при надлежния процесуален ред, не е в хода на досъдебното производство, каза още той.
Времето на тази експертиза ще дойде по-късно, каза адвокатът на обвиняемия Радослав Петков - Ивайло Йорданов и допълни, че ще се прецени кога на по-късен етап.
dariknews.bg
Незаключена стрелка на релсите, а не високата скорост, е основната причина за дерайлирането на влаковата композиция в Хитрино, сочи техническа експертиза, изготвена от чужди специалисти в рамките на частно разследване на „Булмаркет” – компанията, превозвала композицията.
Прокуратурата за случая Хитрино: Версията за незаключена стрелка е била отхвърлена
Взривилата се цистерна не е отговаряла на изискванията за безопасност и не е трябвало да се движи, е установило още разследването. От компанията превозвач обясниха, че цистерната е френска, произведена през 1971 година, наета от румънска компания и предадена от нея за транспортиране през България с документи, че е изрядна.
dariknews.bg
Установени са и данни, че след изтичане на пропилена от цистерната дежурните енергодиспечери са подали електричество в контактната мрежа, предизвиквайки волтови дъги, които е много вероятно да са причинили взрива.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК. Там очакваме и вашите коментари.