Необходима е реорганизация на движението на камиони в района на ГКПП "Дунав мост".
Всяка минута през ГКПП „Дунав мост“ преминава камион
За да се облекчи движението, предлагаме алтернатива - тежкотоварните превозни средства, които изчакват да преминат граничния пункт между населените места Русе и Мартен, да
бъдат преместени в участък от русенския булевард "Тутракан".
Това заявиха кметовете на град Мартен и селата Николово и Сандрово - съответно Димо Тонев, Златан Ванев и Георги Пенков. Изключително интензивният трафик на камиони се наблюдава в последните месеци.
Ако преди за денонощие по пътищата в Русенско са се движили между 1600 и 1800 тежкотоварни превозни средства, то сега са повече от 4000, коментираха наскоро от сектор "Пътна полиция" в Русе.
От граничния пункт информираха, че за денонощие през "Дунав мост", само в посока Румъния, преминават между 1200 и 1400 камиона. "Искаме колоната от камиони да бъде изместена, защото възпрепятства нормалното преминаване на останалите превозни средства.
Продължава аварийният ремонт на Дунав мост (ВИДЕО)
Жителите на Мартен и Сандрово не могат да стигнат до Русе, където работят и учат", обясни Тонев. По думите му предложеният участък от бул. "Тутракан" има три ленти за движение и камионите могат да изчакват там без да пречат, както и на паркинга на пристанищния комплекс.
"Отделно, от 1 септември т.г. се очаква да бъде открита фериботна връзка между Русе и Гюргево. Така превозните средства, които желаят да я ползват, ще се редят там на опашка. В близост няма и живеещи, тъй като е индустриална зона. Не можем да седим ежедневно в тапи", обясни Тонев.
Жителите на село Сандрово, което е на двайсетина километра от Русе, също са потърпевши от изчакващите камиони в участъка между Мартен и Русе, който е и част от главния път за Силистра.
"Безобразието е голямо. Вечер е страшно за пътуване. Има участъци, които не са осветени, а шофьорите на камиони пресичат платното без да се съобразяват, като са предпоставка за инциденти", обясни кметът на Сандрово Георги Пенков.
България и Румъния започват проучвания за изграждане на пет нови моста над Дунав
Русенското село Николово също понася вреди от увеличения поток от камиони в региона. "Нужно е адекватно решение за тези колони от камиони. Шофьорите не спазват знаците и минават през Николово.
Всеки ден живеем в страх за нашите деца и имоти", каза кметът на Николово Златан Ванев. Той обясни, че шофьорите на камиони минават през селото, за да избегнат дългата опашка от камиони между Русе и Мартен, да се пренаредят по-напред и така да преминат по-бързо през граничния пункт.
Тримата кметове са изпратили предложението до областния управител, до председателя на Общинския съвет в Русе и до кмета на общината.
Всяка минута през ГКПП „Дунав мост“ преминава камион
За да се облекчи движението, предлагаме алтернатива - тежкотоварните превозни средства, които изчакват да преминат граничния пункт между населените места Русе и Мартен, да
бъдат преместени в участък от русенския булевард "Тутракан".
Това заявиха кметовете на град Мартен и селата Николово и Сандрово - съответно Димо Тонев, Златан Ванев и Георги Пенков. Изключително интензивният трафик на камиони се наблюдава в последните месеци.
Ако преди за денонощие по пътищата в Русенско са се движили между 1600 и 1800 тежкотоварни превозни средства, то сега са повече от 4000, коментираха наскоро от сектор "Пътна полиция" в Русе.
От граничния пункт информираха, че за денонощие през "Дунав мост", само в посока Румъния, преминават между 1200 и 1400 камиона. "Искаме колоната от камиони да бъде изместена, защото възпрепятства нормалното преминаване на останалите превозни средства.
Продължава аварийният ремонт на Дунав мост (ВИДЕО)
Жителите на Мартен и Сандрово не могат да стигнат до Русе, където работят и учат", обясни Тонев. По думите му предложеният участък от бул. "Тутракан" има три ленти за движение и камионите могат да изчакват там без да пречат, както и на паркинга на пристанищния комплекс.
"Отделно, от 1 септември т.г. се очаква да бъде открита фериботна връзка между Русе и Гюргево. Така превозните средства, които желаят да я ползват, ще се редят там на опашка. В близост няма и живеещи, тъй като е индустриална зона. Не можем да седим ежедневно в тапи", обясни Тонев.
Жителите на село Сандрово, което е на двайсетина километра от Русе, също са потърпевши от изчакващите камиони в участъка между Мартен и Русе, който е и част от главния път за Силистра.
"Безобразието е голямо. Вечер е страшно за пътуване. Има участъци, които не са осветени, а шофьорите на камиони пресичат платното без да се съобразяват, като са предпоставка за инциденти", обясни кметът на Сандрово Георги Пенков.
България и Румъния започват проучвания за изграждане на пет нови моста над Дунав
Русенското село Николово също понася вреди от увеличения поток от камиони в региона. "Нужно е адекватно решение за тези колони от камиони. Шофьорите не спазват знаците и минават през Николово.
Всеки ден живеем в страх за нашите деца и имоти", каза кметът на Николово Златан Ванев. Той обясни, че шофьорите на камиони минават през селото, за да избегнат дългата опашка от камиони между Русе и Мартен, да се пренаредят по-напред и така да преминат по-бързо през граничния пункт.
Тримата кметове са изпратили предложението до областния управител, до председателя на Общинския съвет в Русе и до кмета на общината.