Дефиле на младото вино
Дефиле на младото вино / getty images
Днес е вторият ден от деветото издание на фестивала „Дефиле на младото вино“. Довечера е кулминационният момент, в който най-добрите винопроизводители ще бъдат наградени след решение на компетентно жури.

Вчера виненият празник започна около 13.00 часа с традиционното Дионисиево шествие. Програмата беше открита със спектакъл на фолклорен ансанбъл "Тракия". Шествието премина по главната улица на Пловдив и продължи до ул. "Съборна".

В 14:00 часа пред църквата "Успение на Св. Богородица“ беше даден официалният старт. Там беше отворена и “Бъчвата на младото вино“. Символичният ритуал извърши председателят на бюджетната комисия в парламента Менда Стоянова.

На събитието присъстваха и министърът на туризма Николина Ангелкова, областният управител Здравко Димитров и председателят на Общинския съвет Савина Петкова. Председателят на Съвета по туризъм Любозар Фратев пожела на гостите от България, Русия, Сърбия, Турция и Гърция весел празник.

Участниците в предюбилейното издание на форума са 42-ма. Щандовете им са разположени на 15 локации. Както участниците, така и локациите всяка година се увеличават. Миналия ноември фестивалът е имал над 18 000 посетители, като тази година се очаква те да бъдат повече.

И този път дегустациите стават с помощта на жетони, които гостите на дефилето могат да си закупят на място в Стария град. Специализирано жури ще оценява младите вина на участниците. Ще има и награда на публиката, която ще бъде излъчена благодарение на анкетните карти, които посетителите ще имат възможност да попълват.  

Една от новостите в тазгодишното издание е провеждането на икономико-социално проучване за ползите от фестивала. То ще се извърши с помощта на студенти от ПУ "П. Хилендарски", като резултатите от него се очаква да се обработят за около месец. Тогава ще видим, че освен изпитото вино и посещението на музеи в Стария град, гостите имат и други ползи от присъствието си, коментира пред Дарик Любозар Фратев.

Фестивалът "Дефиле на младото вино" е запазена търговска марка, регистрирана от Съвета по туризъм в Пловдив, за организиране и провеждане на дегустации на млади български вина в рамките на последните петък, събота и неделя на месец ноември в различни къщи и на указани открити площи в Стария град.