И лицензът на Градски транспорт заплашен?
И лицензът на Градски транспорт заплашен? / Дарик радио

Не може да се каже еднозначно дали обявяването в несъстоятелност на фирма “Градски транспорт” ще доведе до отнемане на лиценза й, заявиха от Изпълнителна агенция “Автомобилна администрация”. Условията за издаване и отнемане на документа, който дава право на фирмата да извършва обществени превози, са пряко обвързани с доказването на финансова стабилност, но юристите в транспортното министерство тепърва ще се запознават с казуса.

Припомням, че Върховният касационен съд постанови вчера фалит на приватизирания “Градски транспорт” по дело, заведено от кредитор през 2006-а година, когато компанията бе общинска. Купувачът на 67% от акциите й Ангел Батаклиев заяви, че не е нормално “Градски транспорт” да се управлява от синдик, вместо от собственика, който е вложил в сделката, в погасяване на задължения и в покупката на 50 нови автобуса над 24,5 млн.лева. Процедурата по несъстоятелност изисква план за оздравяване, какъвто се изпълнява вече година, каза още Батаклиев.

Влизането на синдик в “Градски транспорт” няма да отмени задълженията на купувача по приватизационната сделка, защото няма промяна на собствеността. Това заяви пред Дарик изпълнителният директор на ПОАП Чавдар Марев. На въпрос как Бакаклиев ще изпълнява инвестиционния план, ако не управлява фирмата, Марев отговори, че ПОАП коректно е информирала купувача за задълженията към кредитора и за етапа, на който се е намирало делото по несъстоятелност към момента на продажбата.

Общината трябва да влезе в преговорите с кредитора, по чието искане “Градски транспорт” бе обявен в несъстоятелност, каза представителят на Общинския съвет в Общото събрание на фирмата Ангел Петров. Според него намесата на общината е наложителна по 2 причини – защото тя е собственик на 33% от компанията и защото дълговете са натрупани по времето, когато тя управляваше превозвача.