Всички подадени досега заявления за електронно класиране в детските градини ще бъдат анулирани и е необходимо да се подадат нови, за да се участва в предстоящите класирания. Това съобщават от местната администрация във връзка с влизащите през тази седмица промени в Методиката за приемане на децата в общинските детски заведения на територията на Пловдив.
Те бяха приети с Решение на Общински съвет – Пловдив през месец декември 2013 г. След анализ на едногодишния период от прилагането на електронния прием и събиране и обсъждане на множество предложения и сигнали, бяха приети корекции, чиято цел е улеснение на родителите и директорите, както и по-справедливо разпределение на децата между желаните детски заведения.
Въведените в Системата данни за регистрираните деца и родителите се запазват, като ще се изисква само актуализирането и допълването им.
Начинът за подаване на заявления за участие в класиране и записване е непроменен, като основното улеснение за родителите ще е при записването, когато няма да се изискват документи, удостоверяващи настоящ адрес на децата и липсата на задължения към Община Пловдив. За целта е направена автоматична връзка за проверка от директорите с локалната база данни „Население“ на ГРАО и онлайн приложението за задължения към Общината.
С промените гражданите могат да се запознаят на страницата на Системата за прием dz-priem.plovdiv.bg в раздела за нормативни документи. Част от тях са :
Срокът за обявяване на свободните места от директорите на детските заведения за следващото текущо класиране през април и за първото класиране за новосформирани първи възрастови групи през месец май (за родените през 2011 година деца) е 01.04.2014 година. След тази дата родителите ще могат да подадат заявления за участие, но важното е да се отбележи, че по-ранното подаване на заявленията не носи предимство при класирането.