/ пресцентър, Омбудсман
Да се съкрати първоначално обявеният срок от 53 дни за планиран ремонт на "Топлофикация - Перник", препоръчва омбудсманът Диана Ковачева, съобщиха от пресцентъра на институцията.

Наскоро топлофикационното дружество обяви, че заради предстоящи ремонти няма да работи от 8 август до 30 септември.

В писмо до изпълнителния директор на „Топлофикация – Перник“ АД Чавдар Стойнев Диана Ковачева препоръчва той да предприеме действия за съкращаване на първоначално обявения срок. 

Заради ремонт: Перник остава почти два месеца без топла вода

При омбудсмана са постъпили жалби от жители на Перник заради продължителното спиране на снабдяването с топла вода. „Гражданите изтъкват, че планираното прекъсване на услугата за срок от 53 дни ще създаде големи неудобства и ги принуждава да правят извънредни разходи за осигуряване на алтернативни средства за подгряване на вода“, пише омбудсманът.

Ковачева обръща внимание, че заради влошаването на епидемичната обстановка, съгласно Националния оперативен план за справяне с пандемията от COVID-19, със заповед на директора на Регионалната здравна инспекция от 22 юли на територията на област Перник вече са въведени временни противоепидемични мерки.

Омбудсманът подчертава още, че при продължителното прекъсване на централното топлоснабдяване, ще бъде затруднено поддържането на добра индивидуална и колективна хигиена, което е от изключително значение в борбата както срещу COVID-19, така и срещу сезонните инфекции.

„Като отчитам важността на предстоящите ремонтни дейности, смятам, че е наложително да се потърси начин да се намали техният срок, например с удължено работно време, работа през почивни дни и пр.“, категорична е Диана Ковачева. В заключение тя настоява да бъде информирана в 14-дневен срок за предприетите действия от дружеството.
БТА