Един потребител има права, но има и задължения. Наше задължение е да разполагаме с необходимите документи, с които да се установи пътя на една стока. В Световния ден на потребителя Иванка Баева, областен управител на Габрово, организира приемен ден за граждани с участието на юристи и представители на институции.
Костадинка Генева не очаква да й бъдат решени проблемите, но иска да ги сподели. В началото на зимата тя си купува дърва. За да осигури отоплението си, разчита на най-добрата реклама – препоръката на свои познати. В този случай рекламата се оказва фалшива. Нито количеството, нито качеството на дървата, които тя плаща отговарят на платената сума. Тя обаче няма документ за направената покупко-продажба. Потърпевшата разбира, че не само търпи щети от закупуването на дърва от лице със съмнителни права да извършва такъв тип дейност. От момента, в който дървата са стоварени на имот, нейна собственост самата тя става отговорна за законния им добив и превозване. Жената разбира, че всеки превозвач трябва да разполага с документ, едната част от който се откъсва и остава при нея.
Историята на друга посетителка на приемния ден е показателна за това как функционира обществото ни. Многофамилна жилищна сграда, покривът започва да тече, хората наемат фирма, която да го направи. След време се оказва, че част от проблема не е отстранен. Покривът продължава да тече точно над апартамента на жената. Новите опити от страна на фирмата не водят до промяна на това положение. По думите на жената, съседите й не проявяват особен интерес. Името на лицето, чиито подпис стои под договора за ремонта, се оказва познато на юристите, ангажирани за участие в приемния ден на областния управител. Не за първи път се сблъскват с начина, по който работи. Жената получава адекватни съвети какви действия да предприеме. Тя разполага с документи, които да защитят правата й. Въпросът е дали институциите могат да накарат една некоректна фирми да реализира качествено дейностите, за които е получила пари.
Трима човека посетиха приемната, организирана от областния управител повод Световния ден на потребителите. Целта на този ден е да напомни на потребителите техните основни права при закупуването на стоки и ползването на услуги, както и да ги насърчи да бъдат взискателни към търговците и техните предложения, а също и нетърпими към проявите на нелоялност и некоректност, които ги засягат. За участие в приемния ден бяха ангажирани адвокатите Мария Недева, Евгени Попов, Николай Миланов, инспектор от Комисията за защита на потребителите Диана Бороджиева и Тодор Джонов, управител на банков клон в Габрово. На срещата присъства и зам.-областният управител Ивелина Петрова. Приемната имаше за цел да даде възможност на граждани да споделят проблеми, които са имали с нелоялни търговци или жалби свързани с банкови услуги. И тримата посетители изложиха проблеми от частен характер – с покупка на семена, дърва за отопление, проблеми с ВиК оператор, енергоразпределително дружество, некачествени строителни услуги. От Комисията за защита на потребителите напомниха, че Законът защитава разумния потребител затова е добре да се доверяваме на проверени продавачи. Адвокатите посъветваха винаги при констатиране на някакво несъответствие да се потърси съответната институция, но и да имаме колкото може повече информация и доказателства като касови бележки, фактури, опаковки, име на търговец и т.н. Областният управител сподели своето наблюдение, че хората не са свикнали да търсят правата си, но все пак освен тях те трябва да знаят и своите задължения.
Костадинка Генева не очаква да й бъдат решени проблемите, но иска да ги сподели. В началото на зимата тя си купува дърва. За да осигури отоплението си, разчита на най-добрата реклама – препоръката на свои познати. В този случай рекламата се оказва фалшива. Нито количеството, нито качеството на дървата, които тя плаща отговарят на платената сума. Тя обаче няма документ за направената покупко-продажба. Потърпевшата разбира, че не само търпи щети от закупуването на дърва от лице със съмнителни права да извършва такъв тип дейност. От момента, в който дървата са стоварени на имот, нейна собственост самата тя става отговорна за законния им добив и превозване. Жената разбира, че всеки превозвач трябва да разполага с документ, едната част от който се откъсва и остава при нея.
Историята на друга посетителка на приемния ден е показателна за това как функционира обществото ни. Многофамилна жилищна сграда, покривът започва да тече, хората наемат фирма, която да го направи. След време се оказва, че част от проблема не е отстранен. Покривът продължава да тече точно над апартамента на жената. Новите опити от страна на фирмата не водят до промяна на това положение. По думите на жената, съседите й не проявяват особен интерес. Името на лицето, чиито подпис стои под договора за ремонта, се оказва познато на юристите, ангажирани за участие в приемния ден на областния управител. Не за първи път се сблъскват с начина, по който работи. Жената получава адекватни съвети какви действия да предприеме. Тя разполага с документи, които да защитят правата й. Въпросът е дали институциите могат да накарат една некоректна фирми да реализира качествено дейностите, за които е получила пари.
Областният управител инициира кампания за превенция употребата на наркотици
Трима човека посетиха приемната, организирана от областния управител повод Световния ден на потребителите. Целта на този ден е да напомни на потребителите техните основни права при закупуването на стоки и ползването на услуги, както и да ги насърчи да бъдат взискателни към търговците и техните предложения, а също и нетърпими към проявите на нелоялност и некоректност, които ги засягат. За участие в приемния ден бяха ангажирани адвокатите Мария Недева, Евгени Попов, Николай Миланов, инспектор от Комисията за защита на потребителите Диана Бороджиева и Тодор Джонов, управител на банков клон в Габрово. На срещата присъства и зам.-областният управител Ивелина Петрова. Приемната имаше за цел да даде възможност на граждани да споделят проблеми, които са имали с нелоялни търговци или жалби свързани с банкови услуги. И тримата посетители изложиха проблеми от частен характер – с покупка на семена, дърва за отопление, проблеми с ВиК оператор, енергоразпределително дружество, некачествени строителни услуги. От Комисията за защита на потребителите напомниха, че Законът защитава разумния потребител затова е добре да се доверяваме на проверени продавачи. Адвокатите посъветваха винаги при констатиране на някакво несъответствие да се потърси съответната институция, но и да имаме колкото може повече информация и доказателства като касови бележки, фактури, опаковки, име на търговец и т.н. Областният управител сподели своето наблюдение, че хората не са свикнали да търсят правата си, но все пак освен тях те трябва да знаят и своите задължения.