Данъчни в акция: Запечатаха 15 търговски обекта в Слънчев бряг за 48 часа

/ Dariknews.bg
15 търговски обекта на територията на курортния комплекс Слънчев бряг са запечатани за 48 часа с цел обезпечаване на доказателства за целите на ревизионни действия.

200 фирми с рискови собственици под лупата на НАП-Бургас

Екипи на териториалната дирекция на НАП-Бургас, на звеното Фискален контрол и Икономическа полиция Бургас извършиха мащабна съвместна проверка на 60 обекта в най-големия ни черноморски курорт. 20 от обектите са на две бургаски фирми, а останалите - на фирми, регистрирани в столицата.

Запечатаните обекти са предимно за продажба на дюнери, магазини и заведения за бързо хранене, а моментните им обороти са иззети от данъчните. Действията на НАП-Бургас са част от активния контрол по българското Черноморие през активния летен туристически сезон по спазване на данъчното и осигурително законодателство. Данъчните отчитат подобрена фискална дисциплина.

Глобиха търговец, продавал „маркови“ дрехи от „Илиянци“ в Слънчев бряг

В конкретния случай става дума за фирми без дълготрайни материални активи и собственост на рискови лица, които отчитат обороти, трупат, но не плащат дължими данъци и осигуровки.

„Това е изключително рисков профил, поставили сме под наблюдение близо 200 такива фирми, стопанисващи около 600 търговски обекта по морето. Те нямат дълготрайни материални активи, собственост са на рискови лица.

Същевременно във фирмите се назначават работници, понякога на необичайно високи заплати, подават се данни за трудовите договори, но не се подават осигурителни декларации и не се внасят дължимите осигуровки“, коментира директорът на дирекция „Контрол“ в ТД на НАП-Бургас Пенка Жекова.

От НАП Бургас уточняват, че поради липса на активи, натрупаните задължения не могат да бъдат обезпечени и затова отговорността по заплащане на задълженията ще бъде вменена на физическите лица, които реално стопанисват обектите, а не на рисковите собственици, които са малоимотни и в повечето случаи не предполагат за активната дейност на „техните обекти“.

МВР и НАП събират сигнали за нередности в курортите

От началото на юли по Южното Черноморие са извършени над 4 000 проверки като основната цел на кампанията на НАП е насърчаване на доброволното спазване на данъчното и осигурителното законодателство и създаване на равнопоставена бизнес среда.

През тази година в наблюдението за отчитане на приходи може да се включи и всеки, който е изтеглил на телефона си мобилното приложение на НАП. То позволява сканиране на QR кода на всяка касова бележка и проверка за това дали е истинска на сървърите на приходната агенция.