Обясниха любовта на топ мениджърите към социалните медии
Обясниха любовта на топ мениджърите към социалните медии / Thinkstock/Getty Images

Ръководителите от средния и висшия ешалон се отнасят негативно, когато подчинените им използват в работно време социалните медии (социални мрежи, блогове, форуми и т.н.).

Самите топ мениджъри обаче посвещават повече време на сърфирането в интернет, отколкото техните служители. Изводите са направени на базата на изследване, извършено от специалисти от факултета по психология на Университета в Берген (Норвегия), съобщи сп. Computer-Mediated Communication.

Научният труд се основавана анкета сред 11 000 норвежки служители и мениджъри.

Всеки ден повече от 1 милиард души по целия свят използват социалните медии. Служителите не изневеряват на този си навик и на работното си място. Изследвания показват, че четирима на всеки пет души използват интернет за лични цели. Шефовете на компании непрекъснато се борят с този вреден, според тях, навик.

Според Сесил Шу Андреасен, ръководител на изследването, вероятно мениджърите се страхуват от намаляване на производствените резултати и от финансови загуби за компаниите, предизвикани от честото използване на социалните медии. Самите ръководители обаче активно сърфират в интернет. Причината е, че техният работен ден е по-дълъг от този на останалите и при тях почивката е по-интегрирана в работния процес, отколкото при обикновените сътрудници.

По време на изследването е установено още, че младите служители използват социалните медии по-често по време на работа, отколкото по-възрастните им колеги. Най-активни са хората с висше образование. Мъжете сърфират повече от жените, е показало също проучването. Сред честите ползватели на социалните мрежи са неомъжените, както и екстровертните личности.

Организираните и изпълнителни сътрудници прекарват по-малко време в социалните медии, са изчислили норвежките учени от Университета в Берген.

Източник: БТА