Европа надминава САЩ в онлайн рекламата догодина
Европа надминава САЩ в онлайн рекламата догодина / снимка: sxc.hu

Европа може да надмине Съединените щати в интернет рекламата през следващата година, смята президентът и главен изпълнителен директор на IAB Europe Ален Юро. От организацията представиха данни за полугодието за някои страни, които показват двуцифрен ръст на разходите за онлайн реклама въпреки икономическата криза.

Ален Юро, президент и главен изпълнителен директор на IAB Europe, заяви: "Данните за полугодието подсказват, че критичната точка е достигната. Всеки ден нови фирми планират онлайн рекламни кампании за първи път, насърчени от влиянието, възвръщаемостта на инвестициите и ангажираността на потребителите. Тези, които вече са онлайн, разпределят по-голяма част от техните бюджети за реклама в онлайн медиите. И видът на кампаниите се развива - виждаме добри резултати за налагане на марката и целеви маркетинг чрез обвързани с постигнатите резултати техники. Виждаме и фантастични резултати за кръстосани медийни кампании, включващи телевизия, радио и външна реклама. При този темп на растеж пазарната стойност на интернет рекламата в Европа може да надмине САЩ  до лятото на следващата година."

Темповете на нарастване на онлайн рекламата в някои от страните за първите шест месеца на 2010 г. са: Испания - 20%, Полша  - 18%, Италия - 15%, Унгария - 11%, Великобритания - 10%, Франция - 10%, България - 10%, Румъния - 8%.

Испания се радва на най-голям ръст, като успехът на националния отбор по футбол, растежът на автомобилния сектор, както и зрелия пазар допринасят за повече разходи за онлайн реклама, като част от тях идва от телевизията.

IAB Europe е федерация от национални бюра за интерактивна реклама (IAB) в Европа. Нейната мисия е да насърчава растежа на пазарите интерактивна реклама от името на своите клиенти и националните членове. Подкрепа от всички по-големи групи медии, рекламодатели, агенции, портали, доставчици на технологии и услуги, гласът й представлява интересите на повече от 5000 компании. IAB Europe координира дейностите в целия регион, включително обществените дела, сравнителен анализ, проучване, определяне на стандарти и добри практики. Страните членки са Австрия, Белгия, България, Хърватска, Кипър, Чешката република, Дания, Финландия, Франция, Германия, Гърция, Унгария, Ирландия, Италия, Холандия, Норвегия, Полша, Португалия, Румъния, Русия, Сърбия, Словакия, Словения , Испания, Швеция, Швейцария, Турция, Украйна и Великобритания. Сред корпоративните й членове са ADTECH, Alcatel-Lucent, AudienceScience, BBC.com, CNN, comScore Europe, CPX Interactive, Ernst & Young, Expedia Inc, Fox Interactive Media, Gemius, Goldbach Media Group, Google, GroupM, Hi-Media-AdLink, InSites Consulting, Koan, Microsoft Europe, Netlog, News Corporation, nugg.ad, Nielsen Online, Orange Advertising Network, Prisa, Publicitas Europe, Sanoma Digital, Selligent, Truvo, United Internet Media, ValueClick, White & Case, Yahoo! and zanox. Our associate members include Advance Media International, Banner, Business Week/Bloomberg, Dynamic Logic, Emediate, OMD and Right Media.www.iabeurope.eu.