Американското списание "Форбс" публикува годишната класация на най-скъпите марки в света. Тя за пореден пети път бе оглавена от Apple, като в първата петица влизат още Google, Microsoft, Facebook и Coca-Cola.
Apple стана безспорен фаворит и тази година, независимо от това, че за пръв път от 13 години, имаше понижаване на тримесечните печалби, а акциите на компанията паднаха с цели 30% спрямо пика отпреди една година. Журналистите на "Форбс" оценяват бранда Apple на 154.1 млрд. долара, което е с 87% повече от аналогичния показател на "Гугъл", който идва на второ място в класацията.
"Брандът се оценява в зависимост от това, как го възприемат потребителите. За компанията е важно дали купувачът е готов да плати по-висока цена за дадения продукт и ще направили избора си в полза именно на този бранд", обяснява професорът по маркетинг и експерт по брандиране във "Уортън бизнес скул" в университета на Пенсилвания Дейвид Райбстайн.
Според журналистите на "Форбс" именно силата на марката позволява на Apple да продават своите смартфони на по-висока цена, независимо от това, че по характеристиките си те не се различават особено от продукцията на Samsung.
На второ място в класацията идва Google с 82,5 млрд. долара, следван от Microsoft, чиято марка се оценява на 75,2 млрд. долара. Coca-Cola запазва четвъртата позиция, като нейният бранд е поскъпнал малко спрямо предходната година от 56 млрд. долара до 58,5 млрд. долара.
Първата петорка завършва с Facebook - 52,6 млрд. долара, който изпревари IBM. В десетката на най-скъпите брандове в света влизат още Toyota, Disny, McDonald's i General Electric.
Източник: БГНЕС