Френският втори пилот Реми Плезел е управлявал самолета на компанията "ЕърЕйша", разбил се през декември в Яванско море със 162 души на борда. Това съобщиха разследващите катастрофата, без да посочат причините за злополуката, предаде Франс прес.
Машината излетя на 28 декември от Индонезия за Сингапур и след половин час изчезна от радарните екрани. Преди това пилотите поискаха от наземните служби разрешение да летят на по-голяма височина заради тежките метеорологични условия. Самолетът е започнал твърде рязко изкачване, после е паднал в морето, сочат данни, огласени от разследването.
Спазвайки задължителния срок от 30 дни, въз основа на записите от "черните кутии" на еърбъса разследващите изпратиха до Международната организация за гражданска авиация (ИКАО) предварителен доклад за причините, довели до катастрофата. Днес индонезийската комисия по сигурността в транспорта съобщи, че в момента, когато е започнал да пада, самолетът е бил управляван от втория пилот, французина Реми Плезел, а не от командира - индонезиеца Ириянто, бивш военен пилот с богат опит. "Управляващ пилот е бил заместник-командирът", а командирът на самолета "е наблюдавал полета", заяви пред журналисти в Джакарта водещият следовател Марджоно Сисвосуварно.
Бордовите самописци "дават ясна картина" и показват, че вторият пилот е поел управлението точно преди катастрофата. Еърбъсът е бил в изправност и екипажът - допуснат до полети, добави Сисвосуварно, цитиран от ТАСС.
Друг разследващ потвърди, че пилотът е предприел рязко изкачване, преди машината да се устреми надолу. За 30 секунди самолетът е минал от височина 9700 метра на 11 400 метра, след което е падал в продължение на три минути, уточни той. Предварителният доклад не бе огласен. Разследващите информираха, че окончателният доклад ще бъде готов след 7-8 месеца.
До момента от водата са извадени 72 тела на загинали. Издирването продължава в ограничени мащаби, но индонезийската армия прекрати операциите си, след като се опита безуспешно да извади от морето корпуса на машината.
Източник: БТА