Потребители на услугите на "Майкрософт" (Microsoft) в целия свят - от Австралия и Нова Зеландия до САЩ, съобщават за сривове само часове след като компанията обяви, че постепенно разрешава проблем, засягащ достъпа до приложенията и услугите "Майкрософт 365". Много от компаниите съобщават, че на компютрите им са излезли "сини екрани на смъртта"- термин за екран с критична грешка на син фон, показван от Microsoft Windows и ReactOS операционни системи.
Причината, конкретното естество и мащабът на срива засега са неизвестни. В пост в социалната мрежа "Х" компанията изглежда съобщава, че ситуацията се подобрява, но часове по-късно бизнеси от целия свят съобщават за ескалиращи проблеми. Според IT специалисти проблемът се дължи на програмата за сигурност "Краудстрайк" (Crowdstrike).
Сайтът "ДаунДетектър" (DownDetector), който проследява интернет сривове, докладвани от потребители, съобщава за нарастващи проблеми в услугите на "Visa", "ADT security" и "Amazon", както и при авиокомпаниите "American Airlines", "United" и "Delta."
От Австралия и Нова Зеландия дойдоха съобщения за проблеми в услугите на авиокомпании, телекомуникационни компании, банки и медии, загубили достъп до компютърните системи.
"Майкрософт" не е отговорил на запитванията за коментар.
Експертът по киберсигурност Трой Хънт съобщи, че наблюдава проблеми и при глобалната компания за киберсигурност "Краудстрайк" (Crowdstrike). Австралийският телеком "Телстра" съобщи в "Х", че световният срив е "заради глобален проблем, засягащ както "Майкрософт", така и "Краудстрайк".
Сред засегнатите в Европа са летищата в Берлин и Амстердам, които отмениха полети, в Брюксел, Прага и Единбург, където са засегнати отделни системи, британската телевизия "SkyNews", най-големите жп оператори във Великобритания, Лондонската фондова борса, нискотарифната авиокомпания "Ryanair", "Eurowings", скандинавската "SAS", както и авиокомпания "Turkish Airlines" , която има проблеми с резервирането на билети и чекирането за полети. За евентуални проблеми предупреждава и "Lufthansa".
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня
Причината, конкретното естество и мащабът на срива засега са неизвестни. В пост в социалната мрежа "Х" компанията изглежда съобщава, че ситуацията се подобрява, но часове по-късно бизнеси от целия свят съобщават за ескалиращи проблеми. Според IT специалисти проблемът се дължи на програмата за сигурност "Краудстрайк" (Crowdstrike).
Сайтът "ДаунДетектър" (DownDetector), който проследява интернет сривове, докладвани от потребители, съобщава за нарастващи проблеми в услугите на "Visa", "ADT security" и "Amazon", както и при авиокомпаниите "American Airlines", "United" и "Delta."
От Австралия и Нова Зеландия дойдоха съобщения за проблеми в услугите на авиокомпании, телекомуникационни компании, банки и медии, загубили достъп до компютърните системи.
"Майкрософт" не е отговорил на запитванията за коментар.
Експертът по киберсигурност Трой Хънт съобщи, че наблюдава проблеми и при глобалната компания за киберсигурност "Краудстрайк" (Crowdstrike). Австралийският телеком "Телстра" съобщи в "Х", че световният срив е "заради глобален проблем, засягащ както "Майкрософт", така и "Краудстрайк".
Сред засегнатите в Европа са летищата в Берлин и Амстердам, които отмениха полети, в Брюксел, Прага и Единбург, където са засегнати отделни системи, британската телевизия "SkyNews", най-големите жп оператори във Великобритания, Лондонската фондова борса, нискотарифната авиокомпания "Ryanair", "Eurowings", скандинавската "SAS", както и авиокомпания "Turkish Airlines" , която има проблеми с резервирането на билети и чекирането за полети. За евентуални проблеми предупреждава и "Lufthansa".
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня