Руските авиокомпании, включително държавната "Аерофлот", са започнали да "оглозгват" самолети, за да си набавят резервни части, каквито вече не могат да доставят от чужбина заради западните санкции, заявиха източници от сектора пред Ройтерс.
Тези действия съответстват на препоръката на руското правителство, отправена през юни към авиокомпаниите да използват някои самолети за части, за да могат останалите машини, произведени в чужбина, да продължат да летят поне до 2025 г.
Санкциите, наложени на Русия след инвазията в Украйна в края на февруари, не позволяват на нейните авиокомпании да получават резервни части или техническа поддръжка от Запада.
Най-малко един руски "Сухой суперджет 100" (Sukhoi Superjet 100) и един "Еърбъс А350" (Airbus A350), собственост на "Аерофлот", в момента са спрени и се разглобяват, посочи информиран източник.
Еърбъсът е почти чисто нов, изтъкна източникът, пожелал да остане анонимен.
Оборудване е взето и от няколко "Боинг 737" (Boeing 737) и "Еърбъс А320" (Airbus A320) на "Аерофлот", тъй като авиопревозвачът се нуждае от повече резервни части за останалите си самолети от тези модели, допълни източникът.
Влезе в сила забраната на ЕС за доставки на руски въглища
Близо 80 процента от флотилията на "Аерофлот" се състои от боинги и еърбъси - съответно 134 боинга и 146 еърбъса, както и 80 произведени в Русия "Сухой суперджет 100", по данни от края на миналата година.
Руското министерство на транспорта и "Аерофлот" не отговориха на молбата на Ройтерс за коментар.
Произведените в Русия самолети "Сухой суперджет" също зависят много от чуждестранни части. Двигателят на един "Суперджет" вече е свален, за да може друг да продължи да лети, заявява източникът.
"Въпрос на време е", преди базираните в Русия самолети да бъдат канибализирани, изтъкна западен авиационен източник.
Германия подкрепя санкциите срещу Русия въпреки газовата криза
По-новите поколения самолети като "А320нео" (A320neo), А350 и "Боинг 737 МАКС" (Boeing 737 MAX) и 787 са с технология, която постоянно трябва да се актуализира.
Три от седем "Еърбъс A350", собственост на "Аерофлот", включително един, който сега се използва за части, не са летели около три месеца, показват данните на "Флайтрадар24".
Тези действия съответстват на препоръката на руското правителство, отправена през юни към авиокомпаниите да използват някои самолети за части, за да могат останалите машини, произведени в чужбина, да продължат да летят поне до 2025 г.
Санкциите, наложени на Русия след инвазията в Украйна в края на февруари, не позволяват на нейните авиокомпании да получават резервни части или техническа поддръжка от Запада.
Най-малко един руски "Сухой суперджет 100" (Sukhoi Superjet 100) и един "Еърбъс А350" (Airbus A350), собственост на "Аерофлот", в момента са спрени и се разглобяват, посочи информиран източник.
Еърбъсът е почти чисто нов, изтъкна източникът, пожелал да остане анонимен.
Оборудване е взето и от няколко "Боинг 737" (Boeing 737) и "Еърбъс А320" (Airbus A320) на "Аерофлот", тъй като авиопревозвачът се нуждае от повече резервни части за останалите си самолети от тези модели, допълни източникът.
Влезе в сила забраната на ЕС за доставки на руски въглища
Близо 80 процента от флотилията на "Аерофлот" се състои от боинги и еърбъси - съответно 134 боинга и 146 еърбъса, както и 80 произведени в Русия "Сухой суперджет 100", по данни от края на миналата година.
Руското министерство на транспорта и "Аерофлот" не отговориха на молбата на Ройтерс за коментар.
Произведените в Русия самолети "Сухой суперджет" също зависят много от чуждестранни части. Двигателят на един "Суперджет" вече е свален, за да може друг да продължи да лети, заявява източникът.
Двигателите често се разменят между самолетите и обикновено се доставят по отделни договори, уточниха експерти от сектора, като не се смятат за част от основната конструкция на самолета.Russian state-owned airline Aeroflot is stripping parts from working planes because of a spares shortage, report says https://t.co/qcUvIuQyj5
— Rick Hubbard (@rickarchtx) August 10, 2022
"Въпрос на време е", преди базираните в Русия самолети да бъдат канибализирани, изтъкна западен авиационен източник.
Германия подкрепя санкциите срещу Русия въпреки газовата криза
По-новите поколения самолети като "А320нео" (A320neo), А350 и "Боинг 737 МАКС" (Boeing 737 MAX) и 787 са с технология, която постоянно трябва да се актуализира.
По изчисления на Ройтерс, базирани на данни от "Флайтрадар24" (Flightradar24), около 50 самолета на "Аерофлот" или 15 процента от флота й, включително самолети, блокирани от санкции - не са летели от края на юли.Russian airlines, inc flagship carrier #Aeroflot, are dismantling jetliners for spare parts they can no longer buy abroad due to Western sanctions @Reuters https://t.co/fNSoYg5HFZ
— Jason Corcoran (@jason_corcoran) August 8, 2022
Три от седем "Еърбъс A350", собственост на "Аерофлот", включително един, който сега се използва за части, не са летели около три месеца, показват данните на "Флайтрадар24".