Норвежката агенция за защита на данните заяви, че ще забрани на собственика на Facebook и Instagram Meta да използват личната информация на потребителите за целева реклама, като заплаши с глоба от 100 000 долара дневно, ако това продължи, предаде АФП.

Бизнес практиките на големите американски технологични компании са подложени на строг контрол в Европа поради опасения за неприкосновеността на личния живот, като през последните години бяха наложени огромни глоби.

Норвежкият надзорен орган Datatilsynet заяви, че Meta използва информация като местоположението на потребителите, съдържанието, което харесват, и техните публикации за маркетингови цели.

„Мета“ загуби дело пред Съда на ЕС по спор за сигурността на личните данни

"Норвежкият орган за защита на данните счита, че практиката на Meta е незаконна и поради това налага временна забрана на поведенческата реклама във Facebook и Instagram", се казва в изявлението.

Забраната ще започне да действа на 4 август и ще продължи три месеца, за да даде на Meta време да предприеме коригиращи мерки. Компанията ще бъде глобявана с по един милион крони (100 000 долара) на ден, ако не се съобрази с изискванията.

Говорителят на Meta Матю Полард е цитиран да казва от норвежкия обществен радиоканал NRK, че компанията ще преразгледа исканията и че съобщението няма да има незабавен ефект върху дейността ѝ.
БГНЕС