/ Guliver/Getty Images
Уважаваната британска медия Би Би Си може да загуби своята актуалност, ако не успее да ангажира по-млада публика в ерата на социалните медии, предупреди в четвъртък британския регулатор.

За първи път по-малко от половината (49%) британци на възраст между 16 и 24 години съобщават, че гледат телевизионни канали на Би Би Си поне веднъж седмично, съобщи Ofcom в годишното си проучване на 97-годишната компания.

Би Би Си също не успява да пробие до по-млада аудитория с приложението си iPlayer, чието използване от деца и млади хора намалява, докато това на конкурентния Netflix нараства.

"Би Би Си все още е жизненоважна, ценена част от британската култура. Но сме загрижени, че ново поколение се отдръпва от услугите ѝ", каза изпълнителният директор на Ofcom Шарън Уайт.

Все повече агенции имат екипи за борба с фалшивите новини


"Би Би Си трябва да заложи на по-смели планове за връзка с по-младите зрители и слушатели."

Докладът на регулатора заключи, че „Би Би Си може да не е устойчива в сегашния си вид“.

В отговор на доклада говорител на телевизионния оператор заяви, че "Би Би Си има ясен план за задоволяване нуждите на по-младата и разнообразна публика, очертан в тазгодишния годишен план".


Мария Габриел: Ролята на европейските регулатори е ключова в борбата с дезинформацията



Използването на телевизионни и радио приложения и уебсайтове на Би Би Си „нарасна силно през последната година“, заяви говорителят, като посочи общото използване от всички възрастови групи.
БГНЕС