Мария Габриел
Мария Габриел / БГНЕС
Българският еврокомисар за цифровата икономика и общество Мария Габриел откри в Братислава годишното пленарно заседание на ERGA - Групата на европейските регулатори за аудиовизуални медийни услуги. Дебатът се фокусира върху новата, по-голяма роля на независимите регулатори след преразглеждането на Директивата за аудиовизуалните медийни услуги, съобщиха от Отдел "Преса и медии" на Представителство на ЕК в България.
 
Групата на регулаторите обсъди с комисаря и доклад за изпълнение на ангажиментите, които поеха по отношение равенството между половете в медиите. На оценката им за случаите на дезинформация по време на европейските избори бе отделена специална сесия.
 
"Намираме се в повратен момент. Успешното транспониране на преразгледаната Директива за аудиовизуалните медийни услуги върви ръка за ръка с по-отговорната роля на регулаторите. Диалогът между регулаторите е много важен за прагматичното прилагане на директивата във всички държави членки", заяви Мария Габриел.
 
Българският еврокомисар постави на обсъждане с регулаторите и въпроса за борбата срещу дезинформацията, който е на челно място в дневния ред на европейските институции. "Наясно сме, че това е ново поле за някои от регулаторите. Наясно сме също така, че участието на регулаторните органи в процеса на наблюдение изисква не само време и ресурси, но и амбиция и творчество. Борбата срещу дезинформацията дава възможност на нашите граждани да имат критичен поглед върху медийното съдържание. По тази причина в преразгледаната директива за първи път са включени правни задължения за държавите членки и платформите за споделяне на видео по отношение на медийната грамотност. В целия този процес регулаторите трябва да имат важна роля", наблегна Мария Габриел.
 
Специално внимание беше обърнато и на въпроса за ролята и представителството на жените в аудиовизуалния сектор. По искане на българския еврокомисар, групата на европейските медийни регулатори направи проучване за представителството на жените в медиите, стереотипите в представянето на техния образ в рекламата, както и за добрите практики.
 
Данните, които залегнаха в доклад на Европейската платформа на регулаторите, показаха, че жените понастоящем са по-слабо представени в аудиовизуалната медийна индустрия от мъжете. В резултат на това, редица регулатори се ангажираха да работят за по-добро представителство на жените в аудиовизуалния сектор. Мария Габриел поиска следващия доклад на групата с препоръки за действие да бъде представен през октомври.
БТА