Датската компания за играчки Лего обяви, че спира рекламите си в британския таблоид "Дейли мейл" в отговор на кампания срещу ненавистта, подклаждана от някои британски издания на фона на Брекзит и на миграционната криза, предадоха световните агенции.
Преустановихме споразумението ни с "Дейли мейл" и не предвиждаме други бъдещи съвместни действия, каза говорител на Лего. Досега компанията предлагаше безплатни играчки към някои издания на вестника.
Кампанията, наречена "Спрете да финансирате" омразата, насърчава предприятията да спрат сътрудничеството с вестници, подклаждащи ненавистта, дискриминацията и диаболизирането. В сайта си в Twitter кампанията публикува писмо на глава на семейство, работещ в Лего, който е разстроен, че неговата компания е свързвана с вестник, който обвинява мигрантите за всички проблеми на Великобритания.
В. "Дейли мейл" редовно е критикуван, че подклажда ксенофобски настроения с репортажите си срещу мигрантите.
Еврофобският таблоид също така беше много критикуван заради това, че нарече "врагове на народа" трима съдии от Висшия съд на Англия и Уелс, решили, че британският парламент трябва да има думата по въпроса за процеса за Брекзит.
Други таблоиди като "Сън" и "Дейли експрес" също са обект на критики от страна на кампанията, която се опитва да убеди фирми като Маркс енд Спенсър да се откажат от рекламите в тях.
Източник: БТА