Следователи от прокуратурата в Брауншвайг претърсиха бизнес помещения на "Фолксваген" (Volkswagen) във Волфсбург, съобщава Ханделсблат. Причината е разследването срещу отделни обвиняеми, свързани с дизелови превозни средства с двигатели от тип EA 288, заяви компанията.
Твърденията се основават на технически факти, които самият компетентен орган за разследване и лицензиране разкри на ранен етап. Volkswagen си сътрудничи с прокуратурата, въпреки че компанията счита тяхното юридическо тълкуване и произтичащото от него разследване за неоснователни.
Volkswagen решава до края на годината къде ще бъде новият завод
Двигателят с обозначението EA 288 е уличен за централен обект в манипулациите с отделяни емисии. Говорител на Volkswagen заяви, че това не е разследване срещу самата компания, а срещу лица, „далеч под борда“.
През септември тази година за пръв път възникна подозрението, че двигателят тип EA 288 вероятно е модифициран с цел манипулация.
Идеалният избор за градско шофиране - малки коли с големи багажници (ВИДЕО)
Volkswagen призна през септември 2015 г., че е манипулирал дизеловите емисии на изгорели газове със специален софтуер. Това е гарантирало, че дизеловите автомобили спазват границите за азотния оксид на тестуването, но на пътя токсичните емисии са многократно повече.
Процеса по скандала е струвал на групата досега повече от 30 милиарда евро. Поради обявените манипулации на по-стария тип двигател EA 189, помещенията на фабриката на VW във Волфсбург вече бяха претърсени десетки пъти.
Твърденията се основават на технически факти, които самият компетентен орган за разследване и лицензиране разкри на ранен етап. Volkswagen си сътрудничи с прокуратурата, въпреки че компанията счита тяхното юридическо тълкуване и произтичащото от него разследване за неоснователни.
Volkswagen решава до края на годината къде ще бъде новият завод
Двигателят с обозначението EA 288 е уличен за централен обект в манипулациите с отделяни емисии. Говорител на Volkswagen заяви, че това не е разследване срещу самата компания, а срещу лица, „далеч под борда“.
През септември тази година за пръв път възникна подозрението, че двигателят тип EA 288 вероятно е модифициран с цел манипулация.
Идеалният избор за градско шофиране - малки коли с големи багажници (ВИДЕО)
Volkswagen призна през септември 2015 г., че е манипулирал дизеловите емисии на изгорели газове със специален софтуер. Това е гарантирало, че дизеловите автомобили спазват границите за азотния оксид на тестуването, но на пътя токсичните емисии са многократно повече.
Процеса по скандала е струвал на групата досега повече от 30 милиарда евро. Поради обявените манипулации на по-стария тип двигател EA 189, помещенията на фабриката на VW във Волфсбург вече бяха претърсени десетки пъти.