/ iStock/Getty Images
Първата по рода си онлайн Парижка седмица на модата стартира днес, понеделник, с липса на бляскави ревюта, породена от екзистенциалната криза заради коронавируса.

Парижката висша мода и мъжките седмици на модата са слети в едно цяло, като брандовете представят колекциите си чрез заснети филми и клипове, вместо да организират някога екстравагантните шоута.

Вирусът направи невъзможен традиционния формат на представяне на подиума - в помещение , претъпкано с хора под звуците на гръмк музика. Освен това той предизвика безпрецедентен опит за търсене на изход в индустрията и накара дизайнерите, които обикновено не се включват в конфликти, да призоват за революция.
 

Ив Сен Лоран например се оттегли от Седмицата на модата в Париж, насрочвайки дефилета по-късно тази година.

Почитаемата френска марка „Хермес“ обаче не се отказа от мъжките си шоута - които започват в четвъртък - като пусна свой филм в неделя. Ивиците са големия хит на „Хермес“ за мъжете следващата пролет и лято, както и традиционната му кожа, разбира се.

„Диор“ активира тежката артилерия за своето шоу на висша мода, което вероятно ще бъде най-важното събитие в понеделник. Той ще представи филм за мечтани рокли, ръчно изработени, създадени след хиляди часове старателна работа.
 

Неговият сътрудник италианецът Маурицио Галанте също разчита на кино вдъхновение за шоуто си по-рано днес.

„За нас е голям шанс да стигнем до по-широка публика“, каза той. "И с филм вероятно хората ще са по-концентрирани върху образите, а не върху това кой седи на първия ред", добави той.
 
БГНЕС