Катастрофата със самолет Еърбъс А320 на компанията "Пакистански международни авиолинии" край град Карачи, при която загинаха 97 души, се дължи на небрежност на въздушния контрол и на пилотите, станали жертва на прекомерна самоувереност, заяви пакистанският министър на авиацията Гулам Сарвар Хан, цитиран от Франс прес и ТАСС.
Двама души са оцелели при самолетната катастрофа в Пакистан (ВИДЕО)
"Имало е небрежност и от двете страни", заяви Хан, представяйки пред парламента първия доклад за инцидента. "Пилотът е пренебрегнал инструкциите на въздушния контрол, който от своя страна не е съобщил за повредите", които първият неуспешен опит за приземяване е причинил на самолета, уточни министърът. Самият самолет е бил в пълна изправност, според данните от разследването.
Пилотът и помощник пилотът не са били концентрирани по време на приземяването и точно тогава са обсъждали коронавируса, добави министърът. Въпросът ги вълнувал, защото семействата им били засегнати, разказа Хан, базирайки се на данните от прослушването на "черните кутии" на самолета, извършено във Франция.
В началото на кацането с прибран колесник контролната кула предупредила пилота, че самолетът е прекалено високо, но той отговорил "ще се оправя". След това започнал да говори отново за коронавируса, добави министърът, като подчерта "прекомерната самоувереност" на пилотите.
Жертвите на катастрофата с пакистанския самолет станаха 97
След като самолетът докоснал три пъти земята, той се издигнал отново за втори опит, който се провалил.
Общо контролната кула предупредила пилотите два пъти да спрат приземяването, но те пренебрегнали искането. При това скоростта им била значително по-висока от допустимото, отбелязва ТАСС.
От своя страна контролната кула е трябвало да информира пилотите за понесените от самолета щети и пожара на двигателите, но не го е направила, подчерта Гулам Сарвар Хан.
В крайна сметка самолетът А320 се разби върху жилищен район. Загинаха 97 от общо 99 души на борда, припомня АФП.
Двама души са оцелели при самолетната катастрофа в Пакистан (ВИДЕО)
"Имало е небрежност и от двете страни", заяви Хан, представяйки пред парламента първия доклад за инцидента. "Пилотът е пренебрегнал инструкциите на въздушния контрол, който от своя страна не е съобщил за повредите", които първият неуспешен опит за приземяване е причинил на самолета, уточни министърът. Самият самолет е бил в пълна изправност, според данните от разследването.
БГНЕС, архив
Пилотът и помощник пилотът не са били концентрирани по време на приземяването и точно тогава са обсъждали коронавируса, добави министърът. Въпросът ги вълнувал, защото семействата им били засегнати, разказа Хан, базирайки се на данните от прослушването на "черните кутии" на самолета, извършено във Франция.
В началото на кацането с прибран колесник контролната кула предупредила пилота, че самолетът е прекалено високо, но той отговорил "ще се оправя". След това започнал да говори отново за коронавируса, добави министърът, като подчерта "прекомерната самоувереност" на пилотите.
Жертвите на катастрофата с пакистанския самолет станаха 97
След като самолетът докоснал три пъти земята, той се издигнал отново за втори опит, който се провалил.
Общо контролната кула предупредила пилотите два пъти да спрат приземяването, но те пренебрегнали искането. При това скоростта им била значително по-висока от допустимото, отбелязва ТАСС.
БГНЕС, архив
От своя страна контролната кула е трябвало да информира пилотите за понесените от самолета щети и пожара на двигателите, но не го е направила, подчерта Гулам Сарвар Хан.
В крайна сметка самолетът А320 се разби върху жилищен район. Загинаха 97 от общо 99 души на борда, припомня АФП.
БГНЕС, архив