Република Северна Македония инвестира 50 милиона евро в пътна инфраструктура за свързване с България, заяви днес министърът на транспорта на югозападната ни съседка Благой Бочварски при инспекцията на дейностите по реновирането на пътя Търстия – Бигла, предава скопското електронно издание „Република“.
Бочварски подчерта, че инвестициите в нови пътища в източния регион са инвестиции в добросъседство и че ще дадат възможност за по-добра връзка и сътрудничество на общини, бизнес и граждани от двете страни на границата.
Министерството на транспорта и съобщенията, заяви Бочварски, както никога досега инвестира в изграждането на нови пътища в източния регион. Първата част от експресния път Щип-Кочани вече е изградена, втората част от този път се изгражда, което е много важно за свързването на Щип и Кочани, но и за свързването на този регион с граничния пункт с България.
Пътят от Македонска Каменица до Делчево вече е рехабилитиран и се работи по този алтернативен път за достъп до Делчево от Виница.
„В този регион и в новите пътища, които директно свързват Република Северна Македония с България, ние инвестираме 50 милиона евро в пътна инфраструктура, за да свържем общини и бизнес сектора от двете страни на границата, така че инвестираме в добросъседство и пътна инфраструктура.
Трябва да спомена транзита през Делчево и пътя от Делчево до Звегор, което дава напълно нова картина на пътната инфраструктура в източния регион, която ни свързва с Република България“, каза Бочварски.
Той добави, че е рехабилитиран пътя от Берово до Клепало, където един от въпросите и интересите на двете страни е да отворим нов граничен пункт, който ще бъде важен и за двете държави.
Бочварски е убеден, че неговото министерство може да даде своя принос за подобряване на комуникацията и сътрудничеството между София и Скопие, както и за подобряване на качеството на живот на гражданите, свързаността, сближаването, но и икономическо сътрудничество.
Той обяви повторно актуализиране на строителството на железопътната линия до България и нова процедура за избор на изпълнител за участъците Куманово-Беляковце и Беляковце-Крива Паланка. След прекратяването на строителството на първата фаза и оттеглянето на изпълнителя се прави анализ на това каква част е изпълнена, така че останалата част да бъде част от процедурата, която ще последва за втората фаза.
Ведомството очаква новата процедура да бъде обявена през първото тримесечие на 2021 година и най-накрая да видим нов напредък с нов и сериозен качествен изпълнител в тази област, каза Бочварски.
Източник: „Фокус“
Бочварски подчерта, че инвестициите в нови пътища в източния регион са инвестиции в добросъседство и че ще дадат възможност за по-добра връзка и сътрудничество на общини, бизнес и граждани от двете страни на границата.
Министерството на транспорта и съобщенията, заяви Бочварски, както никога досега инвестира в изграждането на нови пътища в източния регион. Първата част от експресния път Щип-Кочани вече е изградена, втората част от този път се изгражда, което е много важно за свързването на Щип и Кочани, но и за свързването на този регион с граничния пункт с България.
Пътят от Македонска Каменица до Делчево вече е рехабилитиран и се работи по този алтернативен път за достъп до Делчево от Виница.
„В този регион и в новите пътища, които директно свързват Република Северна Македония с България, ние инвестираме 50 милиона евро в пътна инфраструктура, за да свържем общини и бизнес сектора от двете страни на границата, така че инвестираме в добросъседство и пътна инфраструктура.
Трябва да спомена транзита през Делчево и пътя от Делчево до Звегор, което дава напълно нова картина на пътната инфраструктура в източния регион, която ни свързва с Република България“, каза Бочварски.
Той добави, че е рехабилитиран пътя от Берово до Клепало, където един от въпросите и интересите на двете страни е да отворим нов граничен пункт, който ще бъде важен и за двете държави.
Бочварски е убеден, че неговото министерство може да даде своя принос за подобряване на комуникацията и сътрудничеството между София и Скопие, както и за подобряване на качеството на живот на гражданите, свързаността, сближаването, но и икономическо сътрудничество.
Той обяви повторно актуализиране на строителството на железопътната линия до България и нова процедура за избор на изпълнител за участъците Куманово-Беляковце и Беляковце-Крива Паланка. След прекратяването на строителството на първата фаза и оттеглянето на изпълнителя се прави анализ на това каква част е изпълнена, така че останалата част да бъде част от процедурата, която ще последва за втората фаза.
Ведомството очаква новата процедура да бъде обявена през първото тримесечие на 2021 година и най-накрая да видим нов напредък с нов и сериозен качествен изпълнител в тази област, каза Бочварски.
Източник: „Фокус“