Няма някакъв проблем с пътния участък, на който стана тежката катастрофа с автобус на АМ "Тракия". Това заяви служебният регионален министър Иван Шишков пред БНТ.

По думите му, тази част от магистралата е въведена в експлоатация през 2012 г. и от 10 г. магистралата се ползва в този участък, който не е от проблемните. Очевидно е обаче, че след няколко години ще се наложи да му бъде направен най-вероятно основен, а не текущ ремонт.

След тежкия инцидент с автобус на „Тракия“: Транспортират две от ранените деца в „Пирогов“

"За съжаление през последните 10-15 г. повече се говореше, отколкото да се строят магистрали. Станахме свидетели, че АМ "Хемус" се строеше на практика до 3-ти лот, изключвам проблема с раздадените пари. Назад във времето нито са се планирали, нито са се строели магистрали в абсолютна цялост. Малко магистрали, които не стигат за трафика. Ние не сме богата държава, но в никакъв случай не трябва да си позволяваме да не развиваме инфраструктурата, да се планира и по максимално бързия начин да се построи", обясни арх. Иван Шишков - служебен министър на регионалното развитие и благоустройството.

В първия си ден като министър той е възложил на служителите на АПИ да се направят конкурси за зимното почистване.

"Това, за което са виновни от АПИ е, че са направили поръчка, която е била абсолютно негодна. И проблемите, които са упоменати от КЗК са напълно реални. Старото ръководство на АПИ е виновно за неизрядни обществени поръчки, които доведоха до това държавата наистина да изпадне в тежка юридическа ситуация. Те са мислили в посока как да направят тригодишните договори пролетта и са оставили зимното почистване. Искали са буквално да принудят държавата и НС тогава да удължат сроковете на старите договори, за да може по същите тези договори да бъде възложено и зимното почистване. Според мен, част от управляващите искаха да принудят НС да удължи сроковете, но това не се случи. Сега сме изправени пред трудна ситуация, но тя е решима", обясни още Шишков.

Той уточни, че след 15 дни трябва да приключи процедурата по ЗОП и би трябвало да започне избор на изпълнители. Провел е две срещи - една със строителите на интерконектора, и друга - с пътните фирми, които ясно са разбрали, че тези пари, блокирани от НС, няма как в момента служебния кабинет да им ги изплати.
БНТ