/ Thinkstock/Getty Images
MTG подписа споразумение за продажбата на своя дял от 95% в Нова Броудкастинг Груп в България на PPF Group – чешко инвестиционно дружество, собственост на Петр Келнер. Сделката оценява 100% от бизнеса при стойност на дружеството в размер на 185 млн. евро и е част от продължаващата стратегическа трансформация на MTG от традиционен национален ефирен ТВ оператор в глобална дигитална развлекателна група. 
 
Нова Броудкастинг Груп (NBG) e най-голямата мултиплатформена медийна и технологична компания на българския пазар  и се състои от 7 ТВ канала и 19 онлайн бизнеса. Продажбата на компанията ще доведе до нетен капиталов приход, който ще бъде осчетоводен като позиция, оказваща влияние върху съпоставимостта след приключването на сделката. Финансов консултант на MTG по сделката е Citigroup Global Markets. Тя трябва да бъде одобрена от регулаторни органи, като се очаква да бъде приключена през първата половина на 2018 година.
 
"Превърнахме Нова Броудкастинг Груп във водещата комерсиална медийна група в България с дял от активната зрителска аудитория в размер на 33% и собственик на едни от водещите дигитални брандове в страната. Под отличното ръководство на Дидие Щосел и неговия мениджърски екип Нова Броудкастинг Груп бързо се превърна във водещата дигитална развлекателна компания на пазара. Бих искал да благодаря на всички, които помогнаха това да се случи. Инвестициите на MTG са съсредоточени върху нашия развлекателен бизнес в Скандинавския регион, студиа и глобални дигитални развлекателни дейности. Ето защо намерихме нов дом за българските ни служители с партньор, който ще инвестира в бъдещето на Нова Броудкастинг Груп. Пожелаваме на Дидие и целия му екип да продължат с успехите си в бъдеще", коментира Йорген Мадсен Линдеман, президент и главен изпълнителен директор на MTG.