Една снимка, публикувана от Съюза на българските автомобилисти – СБА във Facebook, успя да скара хиляди шофьори в социалната мрежа.
Опитни шофьори със стотици хиляди километри зад волана, млади водачи и разбирачи влязоха в лют спор заради листовка за кандидат-шофьори, която се превърна в истинска главоблъсканица.
Въпросът Кой е с предимство и защо предизвика бурна дискусия под поста.
Предлагаме ви и на вас това предизвикателство. Според вас кой е с предимство в посочената ситуация и защо?
А, ето и правилния отговор според СБА.
Колата е с предимство при работещ светофар, а автобусът - при неработещ. Автомобилът е с предимство, защото според чл. 7, ал. 2 от Глава втора. "ПРАВИЛА ЗА ДВИЖЕНИЕ ПО ПЪТИЩАТА" на Закона за движението по пътищата:
"Когато има несъответствие между светлинните сигнали и пътните знаци относно предимството, участниците в движението са длъжни да се съобразяват със светлинните сигнали".
Както и според чл. 37, ал. 1 от Раздел VII "Завиване надясно или наляво" на Закона за движението по пътищата:
"При завиване наляво за навлизане в друг път водачът на завиващото нерелсово пътно превозно средство е длъжен да пропусне насрещно движещите се пътни превозни средства. От същото правило помежду си се ръководят и водачите на релсовите пътни превозни средства."
Опитни шофьори със стотици хиляди километри зад волана, млади водачи и разбирачи влязоха в лют спор заради листовка за кандидат-шофьори, която се превърна в истинска главоблъсканица.
Въпросът Кой е с предимство и защо предизвика бурна дискусия под поста.
Предлагаме ви и на вас това предизвикателство. Според вас кой е с предимство в посочената ситуация и защо?
Кой е с предимство и защо?
Публикувахте от Съюз на българските автомобилисти - СБА в 2 август 2017 г.
Колата е с предимство при работещ светофар, а автобусът - при неработещ. Автомобилът е с предимство, защото според чл. 7, ал. 2 от Глава втора. "ПРАВИЛА ЗА ДВИЖЕНИЕ ПО ПЪТИЩАТА" на Закона за движението по пътищата:
"Когато има несъответствие между светлинните сигнали и пътните знаци относно предимството, участниците в движението са длъжни да се съобразяват със светлинните сигнали".
Както и според чл. 37, ал. 1 от Раздел VII "Завиване надясно или наляво" на Закона за движението по пътищата:
"При завиване наляво за навлизане в друг път водачът на завиващото нерелсово пътно превозно средство е длъжен да пропусне насрещно движещите се пътни превозни средства. От същото правило помежду си се ръководят и водачите на релсовите пътни превозни средства."