/ iStock/Getty Images
Учени в Чили откриха гробище с добре запазени кости на древни летящи влечуги, обикаляли пустинята Атакама преди повече от сто милиона години, предаде Ройтерс.

Подобна находка е много рядка, отбелязват специалистите.

Останките са на птерозаври - летящи същества, които са живели с динозаврите и са имали голям размах на крилата, обясняват изследователите.

Екипът от учени, ръководен от Джонатан Аларкон от Чилийския университет, издирват останки от птерозаври от години, но това откритие надминава надеждите им.

"То има световно значение, тъй като подобни констатации са относително редки", каза ръководителят на изследването. "Почти навсякъде в света останките на птерозаври, които са намерени, са изолирани."

Откриването на това рядко гробище ще позволи на учените да добият представа за навиците на птерозаврите, а не само за анатомията им, каза той.

"Можем да определим как са били съставени групите от тези животни, дали са отглеждали бебетата си или не", добави Аларкон.

Друга неочаквана изненада е, че костите са много добре запазени, тъй като обичайно са счупени. Това помага на учените да разберат по-добре анатомията на тези летящи влечуги.

Находката е направена на 65 км от друго място, където преди време също са намерени останки от птерозаври. Тя подкрепя хипотезата на учените, че този вид древни летящи влечуги са били широко разпространени в северната част на Чили.