Работата в шумно кафене е по-продуктивна, отколкото в офис, защото безгрижното фоново бърборене не е толкова разсейващо, колкото разговор на колегите, съобщи в. "Дейли телеграф".
Няколко причини да не хапвате на бюрото в офиса
Японски учени накараха доброволци да изпълняват задачи на компютър, като им пускаха да слушат разговори в помещението или безсмислени шумове. Те установиха, че обсъждането на работни задачи е много по-разсейващо от случайните безсмислени звуци или дочутите реплики на непознати.
6 причини за слабата продуктивност на работното място
"Околната реч често пречи на работата, особено в офиси с отворен план. В такива офиси е трудно да бъде направена звукова изолация. Затова възможно решение е да бъдат маскирани съдържателните разговори с други звуци. Това е много полезно за постигане на удобна среда", казва Такаширо Тамесу от университета Ямагучи в Япония.
Клюкарствайте за любов и секс в офиса, но никога срещу шефа
Изследването показа, че музиката и смислените разговори предизвикват по-високи нива раздразнение от безсмислените шумове и влошават повече изпълнението на задачите.
Изводите на японските учени са в съзвучие с установеното от британски психолози, че разговорите по мобилен телефон и по телефон с хендсфри устройство са еднакво разсейващи, защото именно репликите отвличат вниманието на шофьорите от пътя.
Източник: БТА