/ iStock/Getty Images
„Ню Йорк Таймс“ обяви в понеделник, че е купил феноменалната игра с думи „Уърдъл“ (Wordle), която се играе от милиони само четири месеца след като се появи в интернет, за „неразкрита седемцифрена сума“.

Създадена от инженера Джош Уордъл, играта се състои от отгатване на петбуквена дума в рамките на шест опит.

Според „Ню Йорк Таймс“ играта, която стартира през октомври, имала само 90 играчи в началото на ноември. До началото на януари има повече от 300 000 играчи, а сега милиони играят всеки ден, подхранвано отчасти от лекотата на споделяне на резултати без реклами в социалните медии.

„Играта направи това, което много малко игри са направили – тя завладя нашето колективно въображение и ни сближи“, каза Джонатан Нейт, генерален мениджър на отдела за игри на „Ню Йорк Таймс“.

„Отдавна се възхищавам на подхода на „Ню Йорк Таймс“ към качеството на техните игри и уважението, с което се отнасят към своите играчи“, каза Уордъл в изявлението. „Техните ценности са в съответствие с моите по тези въпроси и аз съм развълнуван, че те ще управляват играта в бъдеще.“

Уордъл, британец, жител на Ню Йорк, първоначално решил да не осигурява приходи от играта чрез реклама или абонамент, преди да я продаде на „Ню Йорк Таймс“.

Вестникът заяви, че играта ще продължи да бъде безплатна и няма да се правят промени.

Придобиването идва, когато „Ню Йорк Таймс“ продължава да инвестира в нови продукти, предлагайки специален абонамент за кръстословици и други игри, чиито абонамент премина границата от един милион абонати през декември.

Други продукти, които не са свързани с новини, включват NYT Cooking и аудио платформата Audm. Такива продукти съставляват 11 % от оборота през първите девет месеца на 2021 г.

 
БГНЕС