За да научите повече за ръчно изработените еднометрови шоколади, направени изцяло от естествени съставки и подходящи за атрактивен подарък по всякакъв повод вместо цветя или бонбони, вижте интервюто с Биляна Тодорова, създател и собственик на на брандовете 1 Meter Chocolate & 1/2 Meter Chocolate.
Представете вас и вашата компания в няколко изречения?
1 Метър Шоколад няма аналог на пазара – той винаги е забележителен и оставящ ярък спомен продукт. Идеален заместител е на всички познати традиционни подаръци за всеки корпоративен повод или личен празник. Особено ефектен е когато се персонализира с лого и послания от компанията или със снимки и лично пожелание към празнуващия.
Отличава се с изискан вкус и в състава му има само истински съставки, без никакви хидрогенирани мазнини, ГМО и глутен. Всеки продукт се изработва ръчно и с много любов.
1 Метър Шоколад не е просто шоколад – той е „скъп“ подарък с кауза. От всяка продажба се отделят по 5 % за благотворителност и чрез тях се дарява ежеседмично топла храна на нуждаещите се в кризисни центрове и социални домове.
Откога съществува компанията, колко души работят в нея и какво наложи създаването на онлайн магазина?
Компанията е създадена през 2012 г., но активно е на пазара от 2015 г. Целият процес на производство и административно обслужване на компанията са аутсорснати към външни подизпълнители. През 2017 г. стартирахме и първите продажби онлайн. Причината беше потребителският интерес към персонализацията / брандирането на шоколадите, което нямаше как да се случи чрез директните продажби в магазините.
Разкажете за вашите продукти и как поддържате интереса към тях?
Защо точно "1 метър шоколад"?
За да бъде истински впечатляващ и забележителен. Няма как да не го забележиш в магазина, нали?
А и цял метър дава много голяма площ за реклама, послание и развихряне на въображението.
Когато обмислях идеята за създаването му исках да е във впечатляващ размер, но да не е прекалено тежък, за да не бъде и твърде скъп. Да се запомня лесно и да има добра асоциация с нещо познато и измеримо.
Къде можем да намерим вашите продукти?
Всички продукти могат да бъдат закупени от онлайн магазина ни.
До края на 2021 г. го имаше масово и по магазините, чрез дистрибутор, но от началото на 2022 г. поех риска той да остане за продажба само онлайн. Причината беше, че заради инфлацията всички суровини поскъпнаха сериозно, което се отрази много на себестойността му като продукт, а чрез дистрибутор цената му щеше да стане непосилна за клиентите ми.
В кои магазини / точки на продажба и платформи / бихте искали да влезете онлайн и офлайн?
Предпочитам като локации за директна продажба да са премиум магазини или специализирани такива за вино, алкохол, пури. А онлайн – в големите платформи като Озон.бг, Amazon, Etsy и тн.
Споделете едно нещо, което искате да се промени в онлайн търговията в България до края на 2022 г., за да улесни вашите продажби и процеси?
1 Метър Шоколад не е стандартен продукт. Всичко при него е усложнено спрямо традиционните продажби, онлайн или директни. Логистиката и транспорта, синхронизацията на онлайн магазина с фулфилмънта и с куриерите – в тази посока има още много какво да се желае. Имам голямо желание и да улесня максимално процеса на поръчване на персонализираните шоколади чрез създаване на приложение.
Представете вас и вашата компания в няколко изречения?
1 Метър Шоколад няма аналог на пазара – той винаги е забележителен и оставящ ярък спомен продукт. Идеален заместител е на всички познати традиционни подаръци за всеки корпоративен повод или личен празник. Особено ефектен е когато се персонализира с лого и послания от компанията или със снимки и лично пожелание към празнуващия.
Отличава се с изискан вкус и в състава му има само истински съставки, без никакви хидрогенирани мазнини, ГМО и глутен. Всеки продукт се изработва ръчно и с много любов.
1 Метър Шоколад не е просто шоколад – той е „скъп“ подарък с кауза. От всяка продажба се отделят по 5 % за благотворителност и чрез тях се дарява ежеседмично топла храна на нуждаещите се в кризисни центрове и социални домове.
1meterchocolate.com
Компанията е създадена през 2012 г., но активно е на пазара от 2015 г. Целият процес на производство и административно обслужване на компанията са аутсорснати към външни подизпълнители. През 2017 г. стартирахме и първите продажби онлайн. Причината беше потребителският интерес към персонализацията / брандирането на шоколадите, което нямаше как да се случи чрез директните продажби в магазините.
Разкажете за вашите продукти и как поддържате интереса към тях?
- В началото беше само 1 продукт – „1 Метър Шоколад“ – фин млечен. Той и до ден днешен си остава най-продаваният продукт, защото се харесва масово от всички като вкус и дори и да не си сигурен какъв точно шоколад предпочита този, на когото ще направиш подарък, повечето клиенти залагат на най-масовия вкус.
- 2017 г. се появи и 1 Метър Шоколад – Тъмен. На мен това ми е любимият продукт и вкус, защото е много фин и изискан, а и не е прекалено „черен“ и допада и на по-малките потребители. Визията му е по-тежка и луксозна като за стилен подарък. Него по-често го купуват и подаряват за мъже или за дами, които имат подчертан стил към по-изискан и качествен живот.
- Белият „1 Метър Шоколад“ се появи година по-късно, защото той си има специфична аудитория, която харесва точно този вид шоколад, а на пазара в България няма много бели и истински качествени шоколади като избор.
- ½ Метър Шоколад се появи през 2020 г, малко преди Ковид кризата. Идеята му беше да може да закупен от клиенти за лична консумация, а не за само за подарък.
1meterchocolate.com
За да бъде истински впечатляващ и забележителен. Няма как да не го забележиш в магазина, нали?
А и цял метър дава много голяма площ за реклама, послание и развихряне на въображението.
Когато обмислях идеята за създаването му исках да е във впечатляващ размер, но да не е прекалено тежък, за да не бъде и твърде скъп. Да се запомня лесно и да има добра асоциация с нещо познато и измеримо.
Къде можем да намерим вашите продукти?
Всички продукти могат да бъдат закупени от онлайн магазина ни.
До края на 2021 г. го имаше масово и по магазините, чрез дистрибутор, но от началото на 2022 г. поех риска той да остане за продажба само онлайн. Причината беше, че заради инфлацията всички суровини поскъпнаха сериозно, което се отрази много на себестойността му като продукт, а чрез дистрибутор цената му щеше да стане непосилна за клиентите ми.
1meterchocolate.com
Предпочитам като локации за директна продажба да са премиум магазини или специализирани такива за вино, алкохол, пури. А онлайн – в големите платформи като Озон.бг, Amazon, Etsy и тн.
Споделете едно нещо, което искате да се промени в онлайн търговията в България до края на 2022 г., за да улесни вашите продажби и процеси?
1 Метър Шоколад не е стандартен продукт. Всичко при него е усложнено спрямо традиционните продажби, онлайн или директни. Логистиката и транспорта, синхронизацията на онлайн магазина с фулфилмънта и с куриерите – в тази посока има още много какво да се желае. Имам голямо желание и да улесня максимално процеса на поръчване на персонализираните шоколади чрез създаване на приложение.
1meterchocolate.com