/ SeoWebDesign
Ако имате интернет базирана компания, особено сайт за електронна търговия, вероятно вече сте прекарали много време в оптимизиране на сайта, както и UX на дизайна. Според Григор Павлов от SeoWebDesign изчистеният уеб дизайн, бързата скорост на зареждане и атрактивните графики, са огромна част от начините за привличане на клиенти и си заслужава да им обърнете повече внимание. Но замисляли ли сте се някога да отидете по-далеч и да превърнете уеб сайта си в неразделна част от усилията ви за създаване на марка?

Разбира се, когато повечето хора мислят за брандирането на уеб сайтове, те се фокусират върху визуалните елементи, като например открояване на фирменото лого и избор на цветове. И това със сигурност са съществени части от марката, но има и нещо повече. Всяко взаимодействие между вашата онлайн компания и клиент е възможност за брандиране.  Брандирането е свързано с възприемането на вашата марка от обществото. Това означава, че цялостният дизайн на вашия уеб сайт е по-важен, отколкото сте си мислили първоначално.

Естетиката на дизайна на уеб сайта
Както споменахме, едно от първите неща, за които хората се сещат, когато става въпрос за марка, е визуалното оформление - логото, графиките, цветовете и шрифтът.

Неслучайно визуалните елементи са неразделна част и от дизайна на вашия сайт. Статистиката сочи, че на посетителя са му необходими само 0,05 секунди, за да си изгради мнение за вашия сайт, което означава, че мнението му се базира основно на визуалните елементи. В крайна сметка 0,05 секунди не е много време, за да се ориентира човек.

Създаване на естетически издържан уеб сайт
Поради тази причина изработката на уеб сайт, който е естетически и стилистично издържан, трябва да е начело на списъка ви с приоритети, за да сведете до минимум процента на отпадане. Също така трябва да увеличите максимално брандинга си в дизайна. Включете логото си на всяка страница - най-често използваното място е горният ляв ъгъл. Използвайте цветовата палитра на марката си и включете фирмени шрифтове, графики и изображения.

Като цяло, представете уеб сайта ви така, сякаш той е истинската къща, в която живее вашата марка. Естетически и визуално той трябва да отразява и подсилва вашата марка, заради това и усилията ви за брандиране трябва да са насочени към него.

SeoWebDesign

Оптимизация на уеб сайта и обслужване на клиенти
Начинът, по който се зарежда и функционира вашият уеб сайт, е друг важен фактор за качеството на дизайна. Потребителите формират мнение за сайтовете, които посещават, за зашеметяващо кратък период. Така че, ако зареждането на сайта ви отнема повече от 0,05 секунди, има голяма вероятност те да се откажат от него.

Ускорете времето за зареждане чрез оптимизиране на изображенията
Оптимизирайте изображенията, за да помогнете на сайта ви да зарежда за по-кратко време. Добре поддържаният сайт, който уважава времето на своите посетители, сам по себе си ще осигури допълнителен блясък на репутацията на дадена марка.

В същото време, не само времето за зареждане е важно. Уверете се, че сте включили цялата жизненоважна и релевантна информация в дизайн, включително информация за контакт и добре подредени списъци с продукти. Направете навигацията лесна за разбиране и използване. Позволете на сайта ви да върши работата, за която е предназначен и марката ви ще спечели от това.

Технологии за уеб дизайн и въздействие върху марката
Един от най-значимите фактори за по-новите марки е колко "авангардно" се възприема марката от аудиторията. Особено при електронната търговия, лекотата на използване и иновациите в технологиите привличат нови клиенти, както и помагат за задържането на установените и лоялни такива.

Това означава, че поддържането на сайта ви нов, актуализиран и авангарден, като се използват всички подходящи технологии, дава огромно преимущество на вашата марка. Поддържайте сайта си със свежо и подходящо съдържание и го оптимизирайте за мобилни устройства. Това означава да се уверите, че оптимизирате сайта си за различни платформи, включително лаптопи, настолни компютри, мобилни телефони и таблети.

Проектирането за голямо разнообразие от платформи е това, което позволява на една марка да достигне до най-широк кръг потребители. Не забравяйте, че 40% от онлайн транзакциите през миналата година са извършени от мобилно устройство, а броят на потребителите на мобилни устройства спрямо тези на лаптопи продължава да се увеличава.

На този етап 50% от уеб сайтовете използват адаптивен дизайн, което означава, че ако вашият сайт изостава в това отношение, вие губите клиенти.

Уеб дизайнът - новата тенденция в брандинга
Тъй като уеб дизайнът привлича все повече внимание, вероятно ще продължи да му се отдава все по-голямо значение. Ако приемем, че сайтът ви е "домът" на вашата марка, логично е уеб дизайнът ви да оказва пряко влияние върху начина, по който се възприема марката ви.
Ако обърнете внимание на полезното използване на новите технологии, естетиката и цялостния UX, вашият уеб дизайн може да бъде нещо повече от дом за вашата компания, той може да бъде лицето, представящо вашата марка като цяло.

Статия от SeoWebDesign